vrijdag 23 april 2021

Recensie // Unsinkable van Lotte van den Noort

Unsinkable

Je kent het verhaal, maar is dat echt hoe het is gegaan? Katharina Thompson wil niets liever dan naar Amerika gaan om daar een toekomst op te bouwen met haar verloofde. Wanneer ze als kamermeisje aan de slag kan op de Titanic, is dat een kans die ze gretig aanneemt. Maar het lot van de Titanic gooit roet in het eten. Katharina’s broer waarschuwt haar dat ze geen voet op het schip moet zetten. De Titanic is gedoemd om te zinken en daar is niet alleen een ijsberg de oorzaak van.

Pff ja waar moet ik beginnen! Ik las het boek binnen 2 dagen uit en dit boek heeft mij zeker uit mijn reading slump gehaald. De woorden die ik nu neer ga zetten zijn bij lange na niet genoeg om te beschrijven hoe goed en bijzonder dit boek is. Kitty is een personage waarbij de emoties zo goed zijn beschreven dat je met haar meeleeft tijdens dit hele avontuur. Het was dan ook een fijn perspectief om uit te lezen. Haar ontwikkeling was prachtig, ze begon heel naïef maar groeide uit tot een prachtige vrouw. Als ik kijk naar de inleiding van dit verhaal moet ik al bekennen dat ik na 2 bladzijden al om was. Dit zou een geweldige rollercoaster worden met veel emoties en drama. Alles word ontzettend goed beschreven waardoor je het idee hebt zelf in 1912 te zijn. De kern zelf vloog ik doorheen. Je merkt dat er veel onderzoek is gedaan naar deze theorie en dat merk je gewoon heel erg in het lezen. Ik had zelf nog niet van de theorie gehoord en raakte geïntrigeerd door het verhaal, hierom ben ik zelf ook dingen op gaan zoeken, hierdoor krijg je pas echt in de gaten hoeveel research er is gedaan voor dit boek. Kitty en Mags waren zeker mijn favoriete personages, ze maken allebei een fantastische groei door wat het boek echt tot een hoger leven brengt. En dan dat einde! Terwijl ik het las, zag ik de film voor me afspelen en zat ik er helemaal in. Lotte maakt dingen namelijk niet mooier dan dat ze zijn, daardoor herken je de film hier ook heel goed in. Het einde heeft mij kippenvel gegeven en tranen over mijn wangen laten rollen.

Lotte heeft een hele, fijne en vlotte schrijfstijl. Je vliegt werkelijk door het boek heen en voor je het weet zijn de eerste 100 bladzijden alweer om. Zoals ik al zei is er veel onderzoek gedaan naar feiten en verhalen, dit merk je heel erg en hierdoor kan je, je beter inleven. Maar dat zorgt er ook voor dat het verhaal gaat leven. We kennen namelijk het verhaal en de film, maar dit trekt het begrip Titanic echt naar een nieuw niveau. Waar de kracht van Lotte zit, is dat zei de gebeurtenissen zo levend beschrijft dat je, je aan boord waant bij de Titanic. Een prachtig eerste boek met fantastisch schrijfwerk.

Goede en sterke personages. Prachtig schrijfwerk en een verhaal waar je doorheen vliegt. Zoals ik al zei ik kan niet in woorden beschrijven hoe gaaf dit boek was en wat voor emoties er allemaal door mij heen vlogen tijdens het lezen. Ik kan je wel 1 ding garanderen, nee eigenlijk 2. Je gaat compleet anders naar het verhaal kijken maar wilt ook gelijk de film bekijken om het nog eens te beleven vanuit Jack en Rose. Ik kan niet anders dan 5 sterren geven. Dit was hem weer, tot de volgende blog!
Groetjes Danique!

donderdag 22 april 2021

4x boeken waar ik naar uitkijk in Mei

Books of May

We zijn inmiddels midden in april beland. Dat betekend dat we langzaam gaan kijken naar de boeken die ik mei uitkomen. In deze post lees je alles over de boeken waar ik naar uit kijk en die zeker op mijn lijstje staan.

1. Niets meer en Niets minder van Anna Todd
Anna Todd kennen we allemaal van de serie After. De mensen die de boeken niet hebben gelezen zullen ongetwijfeld de films wel hebben gezien. Vorig jaar kwam ze met een nieuw boek genaamd Verliefd tussen de sterren, een nieuwe serie. Helaas hoorde ik er niet zulke goede woorden over en sloeg ik over. Maar niet getreurd er komen namelijk 2 nieuwe boeken van haar uit op de zelfde dag. Deze serie gaat over Landon Gibson, een jongen die het rustige platteland verlaat voor de grote stad New York. Terwijl hij begint te wennen aan het leven daar en de rekeningen met een baantje kan betalen. Loopt hij soms Dakota tegen het lijf het meisje voor wie hij naar de stad kwam en tevens het meisje die hem dumpte.

Het beloofd een serie te worden met veel romantiek en een zoektocht naar jezelf. Hij sprak mij erg aan en ik kan niet wachten om het verhaal te lezen.

2. Een hart zo vurig van Brigid Kemmerer

Hier kijk ik denk ik toch het meest naar uit! Deel twee van de serie. Ik las het eerste deel Een vloek zo eenzaam in 1 ruk uit tijdens een readathon. Dit is een beauty and the beast retelling. We volgen hier Harper die naar de wereld van Rhen word ontvoerd. Hier proberen ze samen de vloek te verbreken die over Rhen en het land hangt. Een boek vol spanning en romantiek. Ik ben zeker benieuwd waar dit boek heengaat, maar vooral hoe het nu met Harper en Rhen verder gaat!

3. Bloed en honing van Shelby Mahurin

Dit is een boek dat voor mij nog een verrassing word. Ik heb deel 1 namelijk nog niet gelezen. Ik kocht het boek in een opwelling in Amsterdam vorig jaar. De goede dingen die ik erover hoorde zorgden dat ik om was en het meenam. Er zijn ook mensen die het minder maken en als ik eerlijk ben is het verhaal niet 1 die ik normaal kies dus ik ben heel benieuwd. Louise vlucht van haar heksenkring naar een stad. Eenmaal daar zou ze haar magische krachten moeten verbergen. Reid is een heksenjager van de kerk. De kerk dwingt hen twee te moeten trouwen. Lou is bang dat mensen erachter komen wat ze is, maar heeft ook het probleem dat haar gevoelens voor Reid aangroeien. Ik ben heel benieuwd en pak het eerste deel ook gauw op om door te kunnen in deel 2.

Dat was hem mensen, dit zijn 3 boeken die in mei uitkomen en die mij heel erg aanspreken! Laat vooral weten naar welke boeken jij uitkijkt. Tot de volgende keer!

Groetjes Danique

dinsdag 20 april 2021

Recensie // Het verzet van de koningin van Rebecca Ross

Het verzet van de koningin

Het stof van de revolutie is amper gedaald of Brienna ziet zich geconfronteerd met nieuwe uitdagingen: geaccepteerd worden door de machtige MacQuinns en tegelijkertijd de belangen van haar vaders huis en die van het land dienen. Cartier, haar voormalige leermeester, is nu heer van Morgane. Hij wil de naam van zijn huis herstellen, maar dat lukt beter met Brienna aan zijn zijde. Maar Brienna en Cartier zullen hun gevoelens voor elkaar opzij moeten zetten. De weerstand onder de aanhangers van het oude regime groeit. Ze zijn op zoek naar een zwakke schakel in de macht van de rebellen. En wat maakt nou zwakker dan liefde?

Waar ik vooral door verrast werd is het feit dat dit deel niet alleen vanuit Brienna wordt verteld maar ook vanuit Cartier. Hierdoor leer je Cartier beter kennen, want wat zijn de motieven en gevoelens die hij heeft. De personages die we al kenden spelen ook nu weer een grote rol, waardoor je niet heel veel bij hoeft te leren, dit vond ik zelf heel prettig, het leest namelijk lekker door. De personages die dan wel werden toegevoegd maakten het verhaal juist sterker dus dat is zeker een aanwinst geweest. Waar hier veel aandacht aan gegeven werd is de relaties onderling en dat vond ik heel mooi om te lezen. Het verhaal zelf zat vol plot twist. Als je een hoofdstuk uithebt wil je door lezen want eigenlijk werd er na elk hoofdstuk iets onthuld, dit zorgde dat de spanning en de snelheid van het verhaal erin bleven. De inleiding was voor mij prima, je gaat verder waar je gebleven bent en leert al snel weer verder over deze wereld en zijn bewoners. De kern was ijzersterk. Er gebeuren veel dingen die je niet ziet aankomen en dat was heel prettig lezen. Het einde was perfect! Er bleef spanning inzitten maar eindigde heel goed, het voelde ook als afgesloten.

De romantische stijl die hierin zit word heel goed overgebracht op de lezer. Die vind ik wel ontwikkelt in dit deel omdat er meer ingegaan word op de relaties, er komt meer diepgang in. Alle gebeurtenissen worden dan ook niet mooier gemaakt dan dat ze zijn, en dit zorgt voor een emotionele achtbaan. Ross haar sterke kant is dan denk ik toch omgevingen beschrijven en gebeurtenissen. Het is heel gedetailleerd en het zorgt ervoor dat je het idee hebt daar bij Brienna en Cartier te zijn.

Een ijzersterk plot. Alles komt goed samen tot een einde. De personages zijn goed afgerond en het verhaal had sterke wendingen die ik niet zag aankomen. Goede schrijfstijl die zich zeker heeft ontwikkeld. Ik kan niet anders dan 5 sterren geven.

maandag 19 april 2021

Cover up Monday #4

Cover up Monday

Hallo lieve mensen! Het is weer tijd voor Cover up Monday! Het is altijd moeilijk kiezen tussen alle fantastisch covers. Maar ik heb weer een pareltje kunnen vinden in de kast. Het is weer een Armentrout.

Deze boeken zijn al wat ouder, maar zijn heruitgegeven in een nieuw en moderner jasje. Ik heb de serie als cadeautje gekregen en ben er onwijs blij mee. Ik vind namelijk elk van de boeken in de serie er fantastisch uitzien.

Ik heb uiteindelijk voor het tweede deel gekozen omdat deze kleuren fantastisch matchen bij mijn bloemen. Maar natuurlijk niet alleen om die reden. De combinatie van het blauwe en het paarse is iets waar ik onwijs naar toe getrokken word. Als ik alle boeken stapel dan springt deze er prachtig uit juist doordat de kleuren anders zijn dan de rest, die zijn meer rood en oranje tinten.