zondag 31 mei 2020

Boek recensie Het winkeltje in Cockleberry Bay

Het winkeltje in Cockleberry Bay

Het zit hoofdpersoon Rosa Larkin niet mee. Haar leven in Londen is een complete puinhoop. Als ze een vervallen winkel erft in een dorpje in Devon, denkt ze eerst aan verkopen. Het geld kan ze goed gebruiken om de boel op orde te krijgen. Helaas voor haar zit er een clausule bij de erfenis waarin bepaald is dat het winkeltje niet verkocht mag worden. Ze mag het alleen nalaten aan iemand die het verdient. Rosa besluit het een kans te geven en vertrekt met haar teckel Hot naar Devon. Ze zet alles op alles om het winkeltje in Cockleberry Bay tot een succes te maken. Maar ze kan het niet alleen. Gelukkig zijn er genoeg locals die haar een handje willen helpen... of tegenwerken.

Auteur; Nicola May
Prijs; 17,99
Uitgever; Zomer en Keuning
Genre; Feelgood

Personages
Ja wat ga ik daar nou eens over schrijven? Ik vond Rosa absoluut geweldig, haar manier van doen en leven sprak me aan en dit werd ook zo mooi beschreven. Rosa is de hoofdpersoon maar ook mijn favoriet. Ik vond haar heerlijk luchtig en samen met Hot een geweldig duo. De dorpsbewoners vond ik heel sympathiek en meelevend. Ik merkte wel dat ik bij sommige personages moeite had, zoals Sheila, haar gedrag veranderde zo vlug dat ik het niet in de gaten had. Zij en haar zoon Lucas vond ik ook het minste in het verhaal. Hun deel aan het verhaal had er zeker in gemoeten, alleen kon ik geen connectie met ze opbouwen. Dat vond ik jammer want de andere personages vond ik helemaal geweldig. Het is fijn om te lezen dat er een dorp bestaat waar iedereen elkaar wat gunt en iedereen voor elkaar klaar staat. Bij Josh wist ik niet zo goed wat ik moest denken. Ik vond hem leuk in het verhaal en zag de waarde er zeker van in, maar op het eind vond ik het in eens zo snel gaan en zijn rol sloeg zo om dat ik even moest schakelen. Verder hele fijne karakters die ik hoop terug te zien in deel 2.