vrijdag 13 november 2020

Boek recensie Van slag

Van slag

Door een blessure valt Evi’s schooljaar in het water. Ze besluit tijdelijk in het lokale zwembad te gaan werken, waar ze een sexy waterpolospeler ontmoet - en de aantrekkingskracht tussen hen lijkt wederzijds. Ze begrijpt dan ook niet waarom Mick haar zo op afstand houdt... Steven klikte de melding aan waarin hij was getagd in een bericht. Van de eerste foto ging zijn hart als een razende tekeer. Daar stond hij. De selfie die Christina van hen had gemaakt. Hij met een scheve grijns en een wazige blik in zijn ogen. Zij zwoel en sexy, zoals hij haar zich herinnerde. De tweede foto was er eentje van Christina's bed en de grote hoeveelheid bloed op het hoeslaken en het kussen. In het licht leek het nog gruwelijker dan de vorige avond. Wat een geweldige nacht had moeten zijn, eindigt voor Steven in een nachtmerrie. Voor hij er erg in heeft, wordt hij op Facebook valselijk beschuldigd van verkrachting. De macht van social media is groot en al snel is hij een paria in eigen stad. Hoe kan hij zijn leven herpakken? Twee mensen die worstelen met pijn die ze liever niet laten zien. Twee levens die op onverwachte wijze met elkaar in aanraking komen.

woensdag 11 november 2020

ABC Challenge van Maria

ABC Challenge

Superleuk, een ABC-challenge! Ik kreeg van Danique de letter C toegewezen, en mijn eerste gedachte was: Help! Ik ken niet eens boeken met de letter C! De bedoeling was drie boeken uit de boekenkast en twee die ik nog graag zou willen hebben. Ik lees echter veel e-books, dus heb het begrip ‘kast’ maar ruim genomen.

Uiteindelijk bleek het best mee te vallen en heb ik een paar mooie titels kunnen vinden.

Allereerst, drie boeken die ik heb gelezen:

Congo – Michael Crichton Genre: Thriller

Michael Crichton kennen we allemaal, en zo niet, dan ken je zijn werk Jurassic Park in ieder geval! Het is een schrijver van techno-thrillers en dat heb ik geweten! Het boek was heel creepy, het is geschreven in 1980 en enigszins science-fiction misschien ook wel in die tijd. Het boek begint met een zoekgeraakt Amerikaans expeditie-team in Congo, waarbij er videobeelden zijn van een vernietigd kamp en een man-achtige figuur die even in beeld is. Er gaat een nieuwe expeditie op uit, maar ze willen niet alles aan het toeval overlaten, dus nemen ze Amy mee, een gorilla die voor een studie naar taalontwikkeling bij primaten gebarentaal heeft geleerd en maar liefst 620 gebaren kent. Men hoopt namelijk dat Amy kan helpen de agressieve primaten die daar diep in het tropisch regenwoud leven te helpen begrijpen. Het is spannend, maar ook echt fascinerend. Amy veroverde tijdens het lezen van dit boek echt mijn hart! Sommige stukken zijn wel erg technisch, maar daar moet je óf even overheen lezen, óf gewoon lekker lezen, want ik vond het best interessant om te zien ook wat ze in die tijd al wisten.

Cinder & Ella – Kelly Oram Genre: Young Adult

Dit was een boek waarvan ik torenhoge verwachtingen had door alle berichten die ik tegenkwam van anderen, maar die mij persoonlijk toch een beetje tegenviel. Het is eigenlijk een moderne versie van Assepoester en het concept van het zielige meisje dat haar prins online vindt in de vorm van dé perfecte filmster, terwijl ze twee moeilijke stiefzussen heeft en een vader en stiefmoeder door wie ze zich onbegrepen voelt… Maar al met al vond ik het té. Teveel clichés, teveel drama, teveel voorspelbaarheden. Toch was het wel leuk om te lezen en weg te zwijmelen en af en toe een traantje weg te pinken (eerlijk is eerlijk, Ella heeft echt een heel zwaar leven).

Van Chanel naar Flanel – Marijke Vos Genre: Feelgood

Ik hoop maar dat deze niet als V telt… Nee, toch, haha?

Ik heb deze al een poosje geleden gelezen, maar ik weet nog dat ik het heel leuk vond. Het gaat over Jennifer, die besluit toch niet met haar rijke verloofde te trouwen, maar haar trouwjurk in te wisselen voor een vliegticket naar Canada! Hello, adventure!

In Canada woont haar oom Charlie, maar hij blijkt niet meer de man te zijn die zij zich herinnerde…

Ik vond dit boek zo’n enorme verrassing! Heerlijke feelgood met een serieus randje, en de sfeer die Marijke Vos neerzet is echt fijn! Je voelt je alsof je ook in dat dorpje bent. Ik kan onwijs genieten van verhalen waarin dat goed wordt gedaan, alsof je even op vakantie bent terwijl je gewoon op je eigen bank zit. Echt een aanrader voor nu ook, nu we zelf (nog) niet naar Canada kunnen, kun je zo toch het gevoel krijgen dat je er bent.

Dan gaan we verder met de boeken die ik nog wil lezen (en ook allebei op de planning heb staan voor dit jaar):

Christmas Shopaholic – Sophie Kinsella Genre: Feelgood

Wat moet ik hier nou over zeggen? Becky’s back en ze is dol op Kerst! En aangezien haar ouders gaan verhuizen, mag zij het kerstdiner organiseren… Yay!

Oké, dit kan toch niet anders worden dan grappig? Ik zie Becky zich nu al te buiten gaan aan kerstcadeaus, onnodige ingrediënten voor het diner, kerstdecoraties waardoor hun huis straks zo vol is dat er geen gasten meer bij passen… Ik weet natuurlijk niet of dit zo is, maar ik lees Shopaholic al zo’n beetje vanaf het begin, heb sommige delen meerdere keren gelezen en ik denk oprecht dat Becky en ik dikke vriendinnen zijn. (ik snap niet dat ik de uitnodiging voor het diner nog niet heb gehad, haha).

Ik kan echt niet wachten om hierin te beginnen, en het mag bijna, want ik bewaar dit boek al sinds Sint Juttemis zodat ik het in december kan lezen!

Cliffrock Castle – Josephine Rombouts Genre: Waargebeurd

Josephine Rombouts verhuist naar de Schotse westkust (even serieus: wauw!) en krijgt de kans om housekeeper te worden op een kasteel. In de 21e eeuw! Als ik de flaptekst zo zie, wist Josephine op het moment dat ze dit ging doen ongeveer net zoveel van de Britse adel als ik en heeft ze dus een hoop te leren…

In dit boek deelt ze haar bevindingen op een luchtige manier met ons, het lijkt me zo grappig! Dit boek staat ook al een tijdje op m’n lijstje (maar daar staat nogal veel op), maar deze maand zit hij in de Bookchoice selectie en ga ik er dus echt maar eens werk van maken! Ik hoop dat het net zo humoristisch is als het klinkt, want dan zal ik me er wel mee vermaken!

Dit was hem dan, mijn lijstje voor het ABC! Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren om ook eens een boek op te pakken dat begint met de letter C!

dinsdag 10 november 2020

Boek recensie Tegen elke prijs

Tegen elke prijs

Als Mia Strong, een populaire gamingblogger en trotse geek, haar maagdelijkheid online aan de hoogste bieder verkoopt, weet ze al dat het aandacht zal trekken. Maar wat ze niet zal aantrekken is echte liefde: zo zijn haar regels. Eén nacht, en dan is het klaar. Het is een wanhoopsdaad, want zonder de veiling zal ze haar vervolgopleiding medicijnen nooit kunnen betalen. Ook de ziektekosten van haar moeder stapelen zich op.

Adam Drake, die iedereen overbiedt en Mia "wint", was een wonderkind op het gebied van software en werd al miljonair op zijn zeventiende. Nu is hij midden twintig, sexy, gedreven en gewend om te krijgen wat hij wil, als directeur van zijn eigen gaming-imperium. Voor Mia weet wat er gebeurt heeft hij de mazen in haar wet al gevonden. Elke regel die ze voor zichzelf heeft opgesteld om haar hart te beschermen wordt geschonden. Maar ze weet niet of Adam haar écht wil winnen of alleen maar een spelletje met haar speelt.