zaterdag 23 mei 2020

Boek recensie Nacht van de draak

Nacht van de draak

Boze krachten hebben het lot van de wereld in handen…
Eens in de duizend jaar, wanneer een nieuw tijdperk aanbreekt, krijgt degene die op dat moment eigenaar is van een geheimzinnige perkamentrol een geweldige kans. Hij of zij kan de grote Kami-draak aanroepen en een wens doen. Dat moment is bijna daar, en boze krachten zijn eropuit om de rol in handen te krijgen.
Yumeko heeft het laatste stuk van de drakenrol opgegeven om haar vrienden te redden. Nu moeten zij en haar reisgenoten zo snel mogelijk naar de woeste kust van Iwagoto om de Meester der Demonen tegen te houden, voordat hij de kans krijgt de grote Kami-draak aan te roepen. Want hij zal een wens doen die de hele wereld in het verderf zal storten...

Personages
De strijd om de draak gaat verder. Yumeko en haar vrienden gaan op een spannende reis om Genno te stoppen op de Maan eilanden. Dit verhaal blijft zich afspelen in 3 verschillende verhaallijnen. Het word nog steeds vertelt vanuit Yumeko, Tatsumi en Suki. Dit blijft fijn om te lezen. Normaal ben ik hier niet zo van maar Kagawa beschrijft deze verhaallijnen zo duidelijk. Het is ook altijd duidelijk wie er aan het woord is, door middel van de namen te vermelden bij het hoofdstuk. We maken ook kennis met nieuwe personages. Deze worden heel goed geïntroduceerd, op een manier waarin je precies weet hoe die persoon is. De personages in dit boek krijgen allemaal een passend einde vind ik. Het wordt allemaal niet mooier gemaakt dan dat het is. Als er iets ergs gebeurd, wordt dat niet op magische wijze ontdaan. Dat vind ik het mooist aan deze personages, ze zijn uniek op hun eigen manier en nuchter op hun eigen manier. Door Reika, Tatsumi, Daisuke en Okame, leeft dit verhaal. Zij zijn absoluut goede toevoegingen geweest en ik ben blij dat ze er tot het einde bij waren.

'' Ik ben gewend om legers af te slachten en versterkte forten in de as te leggen. Het is verspilling van mijn tijd om achter het drakengebed aan te gaan. ''