vrijdag 30 april 2021

Recensie // De prins en de naaister van Jenny Wang

De prins en de naaister

Parijs, aan de vooravond van de moderne tijd. Prins Sebastian is op zoek naar een bruid. Of eigenlijk zoeken zijn ouders die voor hem. Sebastian heeft het te druk met het verbergen van zijn geheime leven. ’s Avonds bestormt hij Parijs als de fabelachtige Lady Crystallia, het gewildste icoon van de mondiale modehoofdstad. Sebastians geheime wapen is zijn geniale ontwerpster en beste vriendin, Frances. Ze is een van de slechts twee mensen die de waarheid kennen: deze prins draagt soms jurken. Maar Frances heeft grootse dromen, en als geheim wapen moet je nu eenmaal geheim blijven. Hoelang zal Frances haar eigen dromen opzij kunnen zetten om een vriend te beschermen?

Personages en het verhaal:
Dit is een graphic novel en dat betekend dus bijna geen tekst en vooral veel plaatjes. Dit is een nieuwe ervaring voor mij aangezien dit ook mijn tweede graphic novel is. Wat gelijk opvalt is dat de kleuren die zijn gebruikt heel mooi bij het verhaal passen. Ze zijn zacht en schattig en dat is ook wat dit verhaal is. Sebastian maakt een prachtige ontwikkeling mee door opzoek te gaan naar wie hij nu echt is. Een persoonlijke ontwikkeling die voor velen bekend zal zijn. Frances maakt ook een mee, niet zo een grote als Sebastian, maar toch hij is aanwezig. Ze leert voor zichzelf op te komen en te kiezen voor zichzelf. Het verhaal wordt op een prachtige manier vormgegeven. De gezichtsuitdrukkingen zijn prachtig geïllustreerd en zorgen ervoor dat het verhaal goed staat. Het slot is mijn favoriete deel. Alles komt mooi samen en is heel mooi samengevat. Alle onderwerpen komen hier mooi tot zijn recht en de ontwikkelingen die de personages meemaken komen ook prachtig naar voren.

Schrijfstijl:
Daar is niet echt veel over te zeggen. Er is namelijk niet veel tekst. Maar de tekst die er staat is heel sterk en wordt goed gekoppeld aan de tekeningen, het is een geheel en dit was vooral mooi om te zien. Het is een schattig verhaal en zo wordt het ook geschreven heel liefjes. De gebeurtenissen die er gebeuren, de niet zo leuke, worden voor mij iets te mooi weggezet. Maar ik snap het wel in deze context. Al met al een leuke schrijfstijl, maar ik denk als het een boek was geweest dan was het niks voor mij geweest.

Conclusie:
Een schattig verhaal waar zeker onderwerpen aanbod komen die heel belangrijk zijn. Het voelde niet geforceerd en dat is het prettige van het verhaal. Het hoort zo te zijn. De tekeningen en kleuren passen perfect bij dit verhaal. Goede ontwikkelingen die ik niet had verwacht bij een graphic novel. Ik kan niet anders dan 5 sterren geven.

donderdag 29 april 2021

5x kobo plus

5x kobo plus

Veel van jullie zullen het abonnement wel kennen. Maar voor de gene die dit nog niet kennen, laat ik jullie dit eerst maar eens even uitleggen.

Kobo plus is een abonnement waar je 10 euro per maand voor betaald. Door dit te betalen en de juiste e reader aan te schaffen zorgt dat, dat er duizenden e books voor je klaar staan waar je dan bij kunt. Tegenwoordig kun je voor ditzelfde bedrag ook een abonnement afsluiten voor luisterboeken of ze combineren voor 13 euro. Ideaal dus voor mensen die graag een e book lezen of juist luisteren.

Vandaag neem ik jullie mee in deze wondere wereld en geef je jullie 5 series en of boeken die je kan lezen via dit platform. Ik zou zeggen lees lekker verder en kom er achter welke young adults er mogelijk zijn.

maandag 26 april 2021

Cover up Monday #5

Cover up Monday

Hallo lieve mensen! Het is alweer maandag en dat betekend dat het weer tijd is voor een cover up monday.

Ik kreeg dit prachtige boek toegestuurd vanuit de youngadultdome om te mogen recenseren. Hier ben ik onwijs blij mee en mijn dank is dan ook groot. Maar daarnaast dat het verhaal mij heel erg aansprak doet de cover dat op de een of andere manier ook.

Wat mij gelijk opvalt is de prachtige appel op de voorkant. Hierdoor is er geen twijfel mogelijk over welk sprookje we hier praten. Dit vind ik altijd een fijn iets, omdat de cover dan meteen spreekt voor de flaptekst en het gehele verhaal. Daarnaast zijn de stukjes die van de appel weggaan ook anders gedrukt dan bijvoorbeeld de letters. Deze komen namelijk iets naar voren waardoor je een mooi reliëf krijgt als je erover heen gaat. Dit was bij het boek Stiefzus ook al zo en dat zorgt ervoor dat de boeken mooi bij elkaar passen in de kast.

Dan is er nog een ding dat gelijk opvalt en dat is de zwarte achtergrond met de prachtige kleuren die er daardoor uitspringen. Het zorgt voor een mooi contrast. De kleuren springen er zo goed uit dat het je oog ernaar toe trekt en hierdoor wil je het boek gelijk oppakken, ook de prachtige lettertype zorgt hier gelijk voor. Dat was hem weer! Tot de volgende blog.
Groetjes Danique