Zoeken in deze blog

zondag 20 september 2020

ABC Challenge

ABC Challenge 


Welkom! Bij de ABC Challenge. Een challenge waarin we het hele alfabet afgaan, waarbij we natuurlijk beginnen met de A. Per letter beschrijven 3 bloggers, 5 boeken waarvan zij denken dit moet echt in het lijstje. 3 boeken die in je kast staan, en 2 die je heel graag wilt. Ik ga jullie deze week meenemen in mijn ABC Challenge beginnend met de A. 

 Het eerste boek dat ik met jullie wil bespreken is Als morgen niet bestaat van Jennifer L Armentrout. Dit is het eerste boek dat ik las na 3 jaar. Het heeft mij uit mijn lees dip gehaald en ervoor gezorgd dat ik weer ging lezen en dus ook deze blog ben begonnen. Mijn verwachtingen van het boek waren toen die tijd niet heel hoog maar de achterkant sprak me heel erg aan. Het gaat over Lena. Lena heeft grootse plannen voor haar studententijd. Dit veranderd als zij en haar vrienden een ernstig auto ongeluk waarbij iedereen overlijdt behalve Lena. Daardoor trekt ze in haar schulp en stoot ze iedereen af. Dit is een young adult over vriendschap, schuldgevoel en verder gaan. Ik heb het boek onderschat, en mijn verwachtingen waren zeker niet terecht. Het was een fantastisch boek wat ik in 1 ruk heb uitgelezen. Benieuwd geworden? Je kan hem hier bestellen en het verhaal zelf ervaren.

Het tweede boek is Als er doornen zijn van Virginia Andrews. Dit is het derde deel in de bloemen op zolder serie. Ik heb de serie zelf nog niet gelezen, maar wel de Castle serie. Die vond ik toen de tijd heel gaaf om te lezen. Ik heb dan ook hoge verwachtingen van deze serie. De serie gaat over 4 kinderen die hun vader verliezen in een auto ongeluk. Hun moeder wendt zich wanhopig tot haar ouders die haar onterfd hebben. Ze verhuizen in het holst van de nacht naar het landgoed. Daar verstoppen ze zich op zolder tot nu opa dood gaat. Alleen gaan de dagen over in maanden, en de maanden in jaren. Ze worden volwassen en hun oma ziet haar kansen groot, ze is wrekend en moordzuchtig. Benieuwd geworden? Je kan hem hier bestellen en zelf ervaren hoe Virginia Andrews schrijft. 

De derde keuze is Alles of niets! Van Gillian King. Nikki ontmoet Thijs in de trein en is opslag over haar ex heen. Het enige probleem? Thijs heeft een vriendin die al ervaring heeft met vreemdgaan. Mijn verwachtingen zijn een goed feelgood boek waarin alle emoties wel aan bod komen. Ik heb nog niks gelezen van deze auteur dus ik kan moeilijk zeggen wat ik denk te verwachtingen, maar ik denk makkelijke woorden en makkelijke zinnen zodat het goed wegleest. Benieuwd geworden net als ik? Bestel hem dan hier en ervaar het feelgood gevoel zelf.

Dan gaan we verder met de boeken die ik graag wil hebben. De vierde keuze is Als doden dromen van Mel Hartman. Het is een urban fantasie verhaal, en als mensen mij nu al een beetje kennen, weten ze dat ik van fantasie hou en dat ook het liefst lees. April is half sirene en half ripper. Ze kan met haar stem de doden tot leven wekken. Het gebruiken daarvoor heeft een gevolg namelijk dat de duistere kant naar buiten wil komen. Wanneer dit per ongeluk gebeurd verteld de on dode April verontrustend nieuws. Mensen willen haar wereld Terr uit buiten en het als vakantie bestemming te verkopen aan de allerrijksten. April gaat de strijd aan. Mijn verwachtingen zijn een heerlijk verhaal veel wezens die niet bestaan en vol gebeurtenissen die niet echt kunnen. Of te wel een heerlijk verhaal perfect geschreven voor mij. Benieuwd geworden? Je kan hem hier bestellen.

Het laatste en vijfde boek dat ik heel graag nog wil is After van Anna Todd.  Ik heb het eerste deel al vaak gelezen op Wattpad. Telkens is het verhaal niet af of niet vertaald en daar baalde ik altijd van. Maar van wat ik gelezen heb, was heel goed en sprak me ook heel erg aan. Nu kriebelt het wel om ze in huis te halen om ze dan echt volledig te kunnen lezen. Tessa gaat studeren en op kamers. Daar ontmoet ze Hardin een jongen vol piercings en tatoeages. Harding weet Tessa te raken ondanks haar verzet. Tessa moet dus nu kiezen tussen Hardin of haar jeugdvriendje. Ik ben heel benieuwd naar het gehele verhaal en naar de vervolgdelen. Benieuwd geworden? Je kan hem hier  bestellen.

Dat was hem mensen! Mijn ABC Challenge zit erop. Maar niet getreurd komende zondag neemt een nieuwe blogger het woord en kan je verder genieten van de ABC Challenge. Tot dan!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten