Zoeken in deze blog

dinsdag 22 september 2020

Boek recensie Perfect plaatje

Perfect plaatje 


Dat New York de dichtstbevolkte stad in de Verenigde Staten is bijvoorbeeld. En dat 1 op de 38 mensen in de VS er woont. Maar ze weet absoluut niets over modellenwerk in de Big Apple. Zal ze, samen met haar familie, wel kunnen aarden in de States? En hoe wordt een mens 'een merk'? Dat is namelijk wat ze moet worden, als ze de modellen in New York mag geloven. Haar leven wordt helemaal één groot vraagteken wanneer ze wordt bedolven onder grootse en romantische gebaren - maar niet die van haar vriendje...

Prijs; 16,99
Auteur; Holly Smale
Genre; Young adult
Uitgever; Gottmer
Bladzijdes; 235
Taal; Oorspronkelijk Engels 


Personages; 
We volgen dezelfde personages als in de vorige 2 delen, en dit vind ik persoonlijk jammer. Ik had graag meer karakters leren kennen. Tuurlijk er waren wat nieuwe maar die waren voor mij niet zo denderend en je leerde ze ook niet zo goed kennen als de vaste personages. Als we naar de rest gaan kijken, zit er geen stijgende lijn in van ontwikkelingen, Harriet blijft een naïf meisje dat dingen doet zonder erover na te denken en dat is jammer. Verder is haar leeftijd wel een ding voor mij ze is net 16 in dit boek en ik kan niet connecten met haar. Verder zijn de personen absoluut niet gestegen maar hetzelfde gebleven. Er had voor mij wat meer differentiatie in mogen zitten waardoor het interessant zou worden. Voor mij beginnen de personages saai te worden en dat is jammer. 

Het verhaal;
Dit is een moeilijke. Het verhaal komt in grote lijnen over een met de eerste twee delen, terwijl er zoveel meer uit te halen valt. Het begin was leuk om te lezen maar trok me niet gelijk over de streep om door te lezen. Dit is jammer want het begin moet me wel pakken, maar ik gaf het een kans om door te lezen. Het middenstuk is hetzelfde concept als de vorige delen heel jammer, het was al beter dan het begin maar nog steeds niet denderend. Het einde was heel voorspelbaar en het deed niet veel met mij. Jammer want ik vond het leuke luchtige boeken voor tussendoor. 

De schrijfstijl;
De schrijfstijl is niet veranderd. Het wordt nog steeds verteld vanuit de ik persoon, en dit leest nog steeds heel fijn omdat je dan dichter bij de hoofdpersoon staat, maar je leert de rest minder kennen dus dat is jammer. Verder is de stijl wat kinderlijk voor een ya waardoor het niet fijn leest omdat je, je daar op in stelt. Voor de rest leest het wel goed weg, het zijn korte hoofdstukken en korte zinnen. 

Deel 4?
Hier gaan we nog even over nadenken. Vooral omdat ze leuk zijn voor tussendoor denk ik wel dat ik hem ga lezen. Maar als het zo blijft dan denk ik niet dat ik de serie afmaak jammer genoeg. We gaan het proberen want ik wil niet gelijk de serie afschrijven dus we gaan wel verder. 

Waardering;
En nu komt het moeilijke stuk. Ik vind het echt niet leuk om dit te doen maar het kan niet anders, ik geef dit boek *2 van de 5 sterren* dit is de eerste lage beoordeling ooit, maar ook die moeten er zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten