Zoeken in deze blog

donderdag 24 september 2020

The never ending TBR of valeriesboekenwereld

 

 My never ending TBR

Vandaag vertel ik jullie iets meer over vijf boeken (of series) die al lang op mijn TBR liggen te wachten, waar ik eigenlijk ook echt zin in heb en veel van verwacht, maar die toch blijven liggen… Herkenbaar, toch?

 

Edelsteen-trilogie van Blossom Books

Waar het over gaat: Waarom is niemand in haar familie normaal?! Gek wordt de zestienjarige Gwen soms van haar strenge oma lady Arista, haar bemoeizuchtige tante Glenda en vooral haar arrogante nichtje Charlotte. Maar boven alles van de vele geheimen in haar eigenaardige familie... Alles wordt anders als ze op een dag plotseling terechtkomt in het Londen van honderd jaar geleden. Wanneer ze gelukkig ook weer snel naar haar eigen tijd terugspringt, wordt duidelijk dat zijzelf het allergrootste geheim van de familie is. Gwendolyn komt terecht in een wereld van tijdreizen, prachtige kostuums, een geheim genootschap, een machtige graaf en vooral ook... de knappe Gideon. En ze komt erachter dat het niet handig is om dwars door alle eeuwen heen ook nog verliefd te worden...

 

Mijn verwachtingen: Ik hoor zoveel goede dingen over deze trilogie… Ik heb de originele hardcovers ooit op de kop kunnen tikken tweedehands en ik weet dat heel veel mensen balen dat ze nu worden verkocht in paperback. Stiekem ben ik dus heel trots op die boeken in de boekenkast, maar als ik ze nu ook eens zou lezen…

 

Een – Sarah Crossan
Waar het over gaat: Grace en Tippi zijn een Siamese tweeling van bijna zeventien die niet anders weten dan dat ze samen zijn. Hun leven verandert echter drastisch wanneer ze niet langer thuis les kunnen krijgen, maar naar de lokale middelbare school moeten. Daar ontkomen ze niet aan gestaar en gepest, maar ontdekken ze ook dat anders zijn soms voordelen heeft.
Wat ze echter nog niet weten is dat ze een hartverscheurende beslissing moeten nemen; een beslissing die hun leven nog ingrijpender zal veranderen.

 

Mijn verwachtingen: Haar andere boeken Toffee en Nieuwe maan vond ik zo verschrikkelijk mooi, dus ik verwacht immens veel van dit boek. Ook omdat ze er een prijs mee won, maar ook omdat ik haar stijl in vrije versvorm zo puur vindt waardoor de boodschap altijd nog harder binnenkomt.

 

De Royals – Erin Watt

Waar het over gaat: De 17-jarige Ella is een echte overlever: met dubieuze baantjes -stripteasedanseres - knoopt ze sinds haar moeders overlijden de eindjes aan elkaar. Ella is vastbesloten haar leven op orde te krijgen.
Dan verschijnt Callum, de puissant rijke vader van 5 onweerstaanbare zoons. Ook Callum is vastbesloten: hij wil Ella uit haar armoede verlossen.
Ella besluit op Callums landgoed in te trekken, waar haar een gemengde ontvangst wacht: haat en liefde wisselen elkaar af. Krijgt Ella haar leven ooit op orde?

 

Mijn verwachtingen: Ik schaam me dood. Echt. Iedereen heeft De Royals ondertussen al gelezen, denk ik. Ik dus nog niet, hoewel de eerste twee delen hier in de boekenkast staan. Ik denk heel vaak dat het moment om ze te gaan lezen er bijna is, maar er komt altijd wel iets tussen. Toch ben ik heel benieuwd, want ik las onlangs One small thing van dezelfde auteur en dat is me erg goed bevallen!

 

Cel 7 – Kerry Drewery

Waar het over gaat: Multimiljonair en beroemdheid Jackson Paige is vermoord. De 16-jarige Martha wordt bij het lijk gevonden, met een pistool in haar hand. Het lijkt dus een uitgemaakte zaak, vooral in een maatschappij waarin geen rechters meer aan te pas komen maar het publiek via de populaire realityshow Dood is gerechtigheid beslist of iemand schuldig is of niet. Bovendien heeft Martha zelf schuld bekend. Maar is ze wel schuldig? Of is de realiteit veel complexer dan de media het publiek wil doen geloven?
De countdown begint. Blijft ze leven of gaat ze dood?
Jij beslist!

 

Mijn verwachtingen: Opnieuw ontzettend veel goede dingen over gehoord en ik hou oprecht van dit soort spannende verhalen. Deel twee heb ik ook al, want ik heb wel bewust gewacht zodat ik zeker gewoon verder kon lezen. Het is toch verschrikkelijk om te moeten wachten op het volgende deel? Maar de uitkomst is dat ze nog altijd liggen te wachten…

 

Full Moon – Stefanie van Mol

Waar het over gaat: Jonathan werd gedwongen harde keuzes te maken.
Muziek of zijn familie. Tot op de dag van vandaag heeft hij nog steeds geen spijt van zijn keuze voor muziek. Hij had gezworen om zich nooit meer emotioneel te binden aan anderen. Maar wanneer een knappe, zwartharige dame in zijn armen valt, is hij op slag verloren. Hij wil haar en doet alles wat in zijn macht ligt om haar voor zich te winnen.
Camille kwam hier naartoe met een missie.
Camille verloor enkele jaren geleden haar moeder aan kanker. Net voor ze aan haar studie gaat beginnen, gaat ze met haar beste vriendin Karen op vakantie. Daar gaan ze naar een rockconcert van Full Moon.
Wie had ooit gedacht dat haar leven zo zou veranderen?

 

Mijn verwachtingen: Mijn bestie is helemaal gek van deze serie en zegt me zo vaak dat ik ze moet gaan lezen. Ik gaf ze mezelf voor kerst cadeau, omdat ik ze allemaal samen kon kopen voor een mooie prijs, maar ze zijn nog altijd ongelezen. Het lijkt me een echte guilty pleasure, dus misschien zijn ze ideaal voor tijdens de examenperiode in januari als ontspanning? Wie weet…





Geen opmerkingen:

Een reactie posten