Zoeken in deze blog

donderdag 8 april 2021

TBR April

 

 TBR April


Na een geweldige leesmaand in maart. Gaan we natuurlijk verder met april. Ik mijn mij TBR altijd aan de hand van een monopoly bord. Daar staan genres op en uitdagingen. Zoals bijvoorbeeld een boek dat je recent kocht, of over 500 bladzijdes of fantasy roman. Via deze manier kies ik de boeken uit die hier het beste bij passen. Ik heb er altijd veel plezier van en kijk er elke maand naar uit om te zien wat voor boeken ik mag lezen!

Goed voor de eerste rol had ik fantasy roman. Dit is dus een fantasie verhaal waarin een romance zit verwerkt. Altijd een van mijn favoriete genres. Ik koos hiervoor De ijzerprins, het vierde en laatste deel van The iron fae serie van Julie Kagawa. Als deze uit is lees ik ook De ijzerlegendes uit, waarin de laatste novelle zit. Deze is dan los van mijn TBR. Een goede eerste rol.

Voor de tweede keer gooien kwam ik uit op op het vakje Book challenge. Ik heb een reading journal waarin ik verschillende challenges voor mezelf heb opgeschreven. Een daarvan is een graphic novel lezen. Ik koos hiervoor een recensie exemplaar dat ik heb mogen ontvangen van youngadultdome genaamd; De prins en de naaister van Jen Wang. Een boek waar ik heel erg naar uit kijk. 

En door naar de volgende. Voor deze gooi kwam ik op contemperory. Een hedendaags verhaal, iets wat ik niet vaak lees maar wel heel leuk was. Ik koos voor Zoals u wenst van Denise Marinus. Dit boek zat in een boekenbox en hij lijkt mij heel leuk en vooral grappig. 

Toen ik voor de vierde keer gooide, hoopte ik op een vrije keuze. Ik kwam op het vakje met science fiction/ young adult. Het mag dus een boek zijn die binnen 1 van die twee valt. Op zich een goede. Hiervoor koos ik Daigho van Latoya Morris. Een recensie exemplaar die al even ligt te wachten, maar een die mij heel goed lijkt. 

De laatste keer gooien, en wat is dat altijd spannend, want in mijn hoofd heb ik altijd wel bepaalde boeken zitten. Hij kwam weer op Book challenge. Voor deze koos ik de challenge getransformeerd tot een tv show. En hoe kan het anders dan hiervoor Kraai en Koninkrijk te kiezen, het laatste boek in de kraaien duologie van Leigh Bardugo.

Ik gooi altijd vijf keer. Er staan dus altijd vijf boeken centraal op mijn TBR. Echter heb ik daarbuiten om nog een aantal pareltjes die ik moet lezen. Allereerst Hij die niet bestaat van Valentijn Ringelberg. Een novel die ik mag lezen voor en blogtour. Ook wil ik De raven lezen van Kass Morgan en Danielle Paige, een recensie exemplaar waar ik heel veel goeds over hoor. Daarnaast heb ik een buddyread voor Het onzichtbare leven van Addie Larue. En nee we zijn nog niet klaar haha. Ik heb namelijk nog twee blogtours lopen namelijk voor Er was eens een verhalen bundel uitgegeven door Dutch Venture Publishing en Unsinkable van Lotte van den Noort.

Dat was hem mensen! Alle boeken die ik wil lezen in april, nu hoor ik je denken jeetje wat veel maar vooral dikke boeken. Ik ga mijn best doen. Ik heb altijd 1 regel aan de monopoly hangen. De vijf boeken die hieruit komen moet ik lezen of ik moet aan de laatste zijn begonnen anders moet ik de maand erna 6x gooien. Dus ik ben heel benieuwd! Ik zie jullie weer bij de volgende blog! Tot dan, 
Groetjes Danique 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten