Zoeken in deze blog

maandag 26 april 2021

Cover up Monday #5

 Cover up Monday 

Hallo lieve mensen! Het is alweer maandag en dat betekend dat het weer tijd is voor een cover up monday. 

Ik kreeg dit prachtige boek toegestuurd vanuit de youngadultdome om te mogen recenseren. Hier ben ik onwijs blij mee en mijn dank is dan ook groot. Maar daarnaast dat het verhaal mij heel erg aansprak doet de cover dat op de een of andere manier ook. 

Wat mij gelijk opvalt is de prachtige appel op de voorkant. Hierdoor is er geen twijfel mogelijk over welk sprookje we hier praten. Dit vind ik altijd een fijn iets, omdat de cover dan meteen spreekt voor de flaptekst en het gehele verhaal. Daarnaast zijn de stukjes die van de appel weggaan ook anders gedrukt dan bijvoorbeeld de letters. Deze komen namelijk iets naar voren waardoor je een mooi reliëf krijgt als je erover heen gaat. Dit was bij het boek Stiefzus ook al zo en dat zorgt ervoor dat de boeken mooi bij elkaar passen in de kast. 

Dan is er nog een ding dat gelijk opvalt en dat is de zwarte achtergrond met de prachtige kleuren die er daardoor uitspringen. Het zorgt voor een mooi contrast. De kleuren springen er zo goed uit dat het je oog ernaar toe trekt en hierdoor wil je het boek gelijk oppakken, ook de prachtige lettertype zorgt hier gelijk voor. Dat was hem weer! Tot de volgende blog.
Groetjes Danique 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten