Zoeken in deze blog

donderdag 29 april 2021

5x kobo plus

 5x kobo plus

Veel van jullie zullen het abonnement wel kennen. Maar voor de gene die dit nog niet kennen, laat ik jullie dit eerst maar eens even uitleggen. 

Kobo plus is een abonnement waar je 10 euro per maand voor betaald. Door dit te betalen en de juiste e reader aan te schaffen zorgt dat, dat er duizenden e books voor je klaar staan waar je dan bij kunt. Tegenwoordig kun je voor ditzelfde bedrag ook een abonnement afsluiten voor luisterboeken of ze combineren voor 13 euro. Ideaal dus voor mensen die graag een e book lezen of juist luisteren.

Vandaag neem ik jullie mee in deze wondere wereld en geef je jullie 5 series en of boeken die je kan lezen via dit platform. Ik zou zeggen lees lekker verder en kom er achter welke young adults er mogelijk zijn. 
1. When it's real van erin watt

Een heerlijke young adult waarin muziek centraal staat. We leren namelijk de popster Oakley kennen. Een jongeman die miljoenen fans heeft en waarbij de paparazzi smullen van zijn escapades. Maar als hij nog serieus wil worden genomen zal hij een beter imago mogen krijgen. De oplossing? De doodgewone Vaughn. Het enige wat ze moet doen is doen alsof ze zijn vriendin is. Maar een probleem Vaughn vind Oakley een arrogante sukkel. 

Een boek waarvan ik weet dat velen gaan smullen. Ik heb hem nog niet gelezen maar hij staat zeker hoog op het lijstje. 

2. De glazen troon serie van Sarah J Maas

Deze serie gaat over Celeana. Een jonge vrouw die voor een keuze wordt gezet. Of haar leven slijten in een gevangenis. Of deelnemen aan een toernooi waarvan de winnaar de nieuwe kampioen van de koning wordt. Echter worden de deelnemers een voor een op gruwelijke manier vermoord en al snel vecht ze voor haar leven en haar vrijheid. 

Dit is een zevendelige serie waarin Celeana centraal staat. Wat deze serie zou leuk maakt is de magie en romantiek die erin verwerkt zit. Ik kan de serie zeker aanbevelen. Ik heb nu tot deel 4 gelezen en ben bezig in deel 5 maar geen enkel deel stelt teleur en je vliegt erdoorheen. 

3. De duizend stukjes van jou serie van Claudia Gray

 De ouders van Marguerite Caine zijn beroemde baanbrekende wetenschappers. Hun laatste uitvinding? De Vuurvogel, een apparaatje waarmee je tussen verschillende dimensies kunt reizen en het lichaam kunt overnemen van je andere ik in een parallel universum. Het klinkt als sciencefiction, maar voor Marguerite is het realiteit. Helemaal wanneer haar vader wordt vermoord en de moordenaar - de briljante onderzoeksassistent Paul - naar een andere dimensie vlucht. Ze twijfelt geen moment en gaat achter hem aan... In de dimensies waarin ze terechtkomt - futuristisch Londen, keizerlijk Rusland, een wereld die grotendeels onder water staat - komt ze verschillende versies tegen van Paul en gaat ze steeds sterker in zijn onschuld geloven. Stukje bij beetje ontdekt ze dat de waarheid over haar vaders dood beangstigender is dan ze ooit had kunnen denken... 

Ik heb de serie nog niet gelezen maar kijk er wel heel erg naar uit. De elementen die hierin verwerkt zitten zijn er zeker een paar die mij aanspreken. Ik ga de serie ook gauw lezen om erachter te komen of dit echt een serie voor mij is of juist niet. 

4. Lux serie van Jennifer L Armentrout

 In 'Obsidian', het eerste deel van de fantasyserie 'Lux' van Jennifer L. Armentrout, maakt Katy kennis met haar nieuwe buurman Daemon. Deze buitengewoon aantrekkelijke jongen blijkt helaas vreselijk arrogant te zijn, en ze kunnen het totaal niet met elkaar vinden. Dan wordt Katy aangevallen door een vreemde en stopt Daemon de tijd door met zijn hand te zwaaien. Daemon is namelijk een alien en het is niet Katy die wordt aangevallen, maar Daemon zelf. 

Dit is een serie die ik jullie heel erg kan aanbevelen. Ik heb hem namelijk in 2 weken tijd uitgelezen. Dit heeft een heel hoog doorlees gehalte waardoor je niet kan stoppen. Een young adult serie bomvol fantasie en strijd en met een romantisch tintje. 

5. De helse creaties van Cassandra Clare

 In 1878 reist de zestienjarige Tessa Gray van New York naar Londen in de hoop haar vermiste broer terug te vinden. Er wacht haar niet veel goeds: in de onderwereld van Londen bevolken vampiers, heksen en andere bovennatuurlijke wezens de straten. Alleen de schaduwjagers - vastberaden de wereld te ontdoen van alle demonen - brengen wat orde in de chaos. Tessa blijkt over een zeldzame gave te beschikken: het vermogen om te transformeren. En in de duistere wereld waarin ze terecht is gekomen, is dat bepaald geen zegen - ze wordt van alle kanten belaagd door figuren die zich haar gave willen toe-eigenen. Alleen en opgejaagd zoekt Tessa toevlucht bij de schaduwjagers. Zij kunnen haar helpen haar broer te vinden, als zij belooft haar krachten voor hen in te zetten. Ze raakt bevriend met de twee schaduwjagers Will en Jem - die ieder totaal verschillend zijn. Al snel realiseert Tessa zich dat ze in een dodelijk web verstrikt zit waarin haar liefde voor haar broer en haar twee vrienden weleens gevaarlijker zou kunnen zijn dan welke andere bedreiging dan ook. Ze zal moeten kiezen.

Een serie die ik je heel erg kan aanbevelen. Als je nog twijfelt of je de boeken van Cassandra Clare wilt lezen, zijn dit absoluut de boeken waar je moet beginnen. Dit heb ik zelf namelijk als heel erg prettig ervaren. 

Ik hoop dat ik jullie weer een paar nieuwe ideeën heb gegeven om te lezen. En je misschien wel heb kunnen overtuigen om kobo plus te nemen. Tot de volgende keer!

Groetjes Danique 

 


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten