Zoeken in deze blog

donderdag 1 oktober 2020

The never ending TBR of bookswithragna

 My never ending TBR

My never ending TBR

Hallo allemaal bij mijn ( bookswithragna ) Never ending TBR! Iedereen heeft boeken liggen die ze graag willen lezen, maar er simpelweg gewoon niet aan toe komen. Een van de factoren waarom die bij mij zo snel groeit is dat ik ook een probleem heb met het kopen van boeken. Daardoor groeit de stapel enorm. Toch staan deze echt al ontzettend lang op mijn To Be Read lijstje en moeten deze boeken dus op My never ending TBR!

 

Boek 1; Als je het licht niet kunt zien by Anthony Doerr

Synopsis: De jonge Marie-Laure is blind. Ze woont met haar vader in Parijs naast het Natuurhistorisch Museum, waar hij werkt als slotenmaker. Als Marie-Laure twaalf is, bezetten de nazi’s Parijs en vader en dochter vluchten naar het Bretonse Saint-Malo. Ze hebben de grootste en meest waardevolle schat van het museum meegenomen.

In een Duits mijnstadje groeit Werner Pfenning op in een weeshuis samen met zijn jongere zusje Jutta. Werner belandt bij de Hitler-jugend en wordt vervolgens naar het front gestuurd. Via Rusland komt hij tenslotte in Saint-Malo terecht, waar zijn verhaal en dat van Marie-Laure samenkomen.

Mijn verwachtingen:

Ik verwacht wel een heel leuk en fijn boek om te lezen. Ook vind ik dat het snel uit moet zijn omdat het een redelijk dik boek is en daardoor het verhaal dus ook goed moet zijn. Verder heb ik niet echt verwachtingen, want ik heb niemand in de familie zitten die blind is dus weet ik ook niet hoe het is. Wel lijkt het me heel interesant om te lezen hoe het is gegaan.

 

Boek 2; Ashes to Ashes by Jenny Han en Siobhan Vivian ( Engels )

Synopsis: Lillia, Kat and Mary only meant to right the wrongs. It was about getteing even. Burn for burn. But the fire they lit kept raging... Reeve ended up hurt, then Rennie ended up dead. Everything will turn to ash if they don’t stop what they started. But now that Mary knows the truth about what happened to her, will she want to? Secrets drew Lillia, Kat and Mary together. The truth might tear them apart.

Mijn verwachtingen:

Dit is het derde deel in de Burn for Burn trilogie en heb er dus redelijk hoge verwachtingen. Ik heb nog niet echt nagedacht over hoe het gaat eindigen, maar heb wel de verwachting dat het niet te langdradig moet worden. Ook moet het snel weg te lezen zijn net als de eerste twee delen. Ik heb hier zin in, maar moet ik er wel de tijd voor vinden natuurlijk.

 

Boek 3; Het Italiaanse meisje by Lucinda Riley

Synopsis: Rosanna is nog maar elf als ze de man die haar leven zal veranderen voor het eerst ontmoet. Ze zier operastudent Roberto in het cafe van haar ouders in Napels en is op slag verliefd. Als ze gevraagd wordt een lied te zingen, is Roberto zo onder de indruk van haar stem dat hij Rosanna ervan overtuigt dat ze net als hij een grootste toekomst in de opera heeft.

In de jaren die volgen blijven de paden van Rosanna en Roberto elkaar kruisen. De twee bijzonder getalenteerde operazangers reize de hele wereld over. Maar de glamour en het succes gaan niet altijd samen met Rosanna’s onwankelbare liefde voor Roberto. Hun turbulente romance kent diepe dalen en hoge pieken. En dan word Rosanna geconfronteerd met het onomkeerbar verleden, dat hun geluk in de weg lijkt te staan...

Mijn verwachtingen:

Ik heb twee boeken van Lucinde Riley gelezen. Mijn verwachtingen zijn ontzettend hoog omdat ik weet dat ze een geweldige schrijfster is. Ook was het zo dat de eerste twee lekker weg te lezen waren en super leuk om te lezen. Meestal gaat ze van het heden naar verleden en weer terug. Dat moet je kunnen en dat kan zij echt goed. Dus de verwachtingen zijn echt hoog.

 

Boek 4; Iene miene mutte by M.J. Arlidge

Een meisje komt halfdood een bos uit rennen. Haar verhaal is nog gruwelijker dan de ergste nachtmerries, maar alles wat ze vertelt is waar. Enkele dagen later duikt er een tweede slachtoffer op, compleet in shock. Er lijkt een verband te zijn. In tweetallen worden mensen ontvoerd, gevangen gehouden en uitgehongerd, waarna ze een duivels dilemma krijgen voorgelegd: een ander doden of zelf gedood worden. Inspecteur Helen Grace en haar team beseffen dat ze jacht maken op een ingeniuze psychopaat die zijn slachtoffers gebroken en vol schuldgevoel achterlaat. Niet alleen als visitekaartje, ze zijn ook de moordenaars. De plaats van het misdrijf blijkt zorgvuldig uitgedacht, maar de slachtoffer lijken lukraak gekozen. En toch moet iets hen met elkaar verbinden.

Mijn verwachtingen:

Dit is het eerste boek wat ik van deze schrijver ga lezen. Aan de ene kant heb ik hoge verwachtingen, want iedereen zegt dat het goed is. Maar aan de andere kant weet ik het nog niet goed. Toch lijkt het me leuk om er eindelijk in te beginnen en kijken hoe het verloopt.

 

Boek 5; Leugens en lattes by Lauren Weisberger

Synopsis: Emily Charlton is terug! Jaren nadat ze Runway en Miranda Priestly vaarwel zei, werkt ze als imagomanager voor de hotste sterren van Hollywood. Maar de volgende generatie ligt op de loer. Emily heeft een klapper  nodig om relevant te blijven. Een klapper zoals topmodel Karolina Hartwell.

Karolina heeft het allemaal: een fantastische man, een prachtig kind, een succesvolle modellencarriere... en een strafblad. Als ze onterecht beschuldigd wordt van rijden onder invloed lijkt dat het einde van zowel haar carriere als haar huwelijk.

Emily ziet haar kans schoon. Samen met gezamenlijke vriendin en ex-topadvocate Miriam Kagan schiet ze Karolina te hulp. Onder het genot van ontelbaar veel skinny lattes zetten de drie vrouwen alles op alles om erachter te komen wie Karolina erin heeft geluisd en plannen ze de zoetste wraak die Manhattan ooit heeft gezien. En wie kan daar beter bij helpen dan de enige echte Miranda Priestly?

Mijn verwachtingen:

Dit is nou echt een boek dat me al aansprak aan de cover. De cover is geweldig en prikkelt me om te lezen. Wel is het mijn eerste boek van deze schrijfster, wil ik toch zeggen dat de verwachtingen redelijk hoog zijn. Ik heb hier niet veel over gehoord, maar mijn gevoel zegt me dat dit een geweldig boek moet zijn.

 

Dit was mijn Never ending TBR. Ik ben ontzettend vereerd dat ik dit mocht doen. Ik ben ontzettend benieuwd naar de anderen hun Never ending TBR. Kan niet wachten. Bedankt voor het lezen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten