Zoeken in deze blog

maandag 26 oktober 2020

ABC Challenge of Books and blogs

 ABC Challenge 

Een abc - challenge is super leuk maar ook super lastig ! Het is namelijk de bedoeling dat ik drie boeken bespreek die ik al gelezen heb en twee boeken die ik nog wil lezen. Vandaag is het mijn beurt en ik ben op zoek gegaan naar vijf boeken beginnend met de letter B.

 

Als eerste neem ik je mee naar mijn boekenkast. Daar kwam ik erachter dan ik schrikbarend weinig titels kon vinden die met de B beginnen. Dan maar even door mij gelezen lijstje scrollen. Ook daar weinig resultaat. Toch kon ik drie boeken vinden !


 

Break a leg - Chinouk Thijssen.

De meeste zullen dit boek inmiddels wel kennen maar voor wie het nog niet kent zal ik kort beschrijven waar het over gaat. Break a leg is het tweede deel uit de truth or dance trilogie.

In deze serie volg je vier vriendinnen die een dansopleiding volgen. Via de groepschat “Truth or dance” worden de meiden gestalkt. Ze moeten allerlei gevaarlijke opdrachten uitvoeren. Als ze niet gehoorzamen zullen ze erge gevolgen ondervinden.

De meiden doen alles om te kunnen dansen, maar hoe ver zullen ze werkelijk gaan?

 

Bevindingen :

Ik vond dit echt een heerlijk boek. Het is zo spannend dat ik de volledige trilogie in een weekend uitlas. Ik wilde zo graag weten wie er achter de chat zat dat ik zo snel las dat ik mezelf bijna niet kon bijhouden. Helaas zul je na break a leg in spanning achter gelaten worden dus zorg ervoor dat je meteen in het slotdeel kunt doorlezen.

 

 

Blijf bij mij - Emma Anna

Blijf bij mij is het vervolg op kom naar huis.

*  let op : spoilers als je kom naar huis nog niet hebt gelezen *

Nadat Luc terug is gegaan naar Saskia probeert Hannah haar leven - met een gebroken hart - weer op te pakken. Haar leven is drastisch veranderd. Ze heeft een nieuwe baan, nieuwe vrienden en ze probeert haar verleden een plekje te geven. Wanneer ze wordt geconfronteerd met Luc blijkt ze meer naar een leven met hem te verlangen dan ze zichzelf probeert wijs te maken.

Luc is daarentegen inmiddels  getrouwd en staat op het punt vader te worden, maar niets gaat zoals hij zou willen. Zijn relatie, zijn gezondheid en zijn gemoedstoestand laten hem in de steek. Dit alles heeft uiteindelijk maar één oorzaak : hij wilt een leven met Hannah.

Kunnen Luc en Hannah samen gelukkig worden wanneer buitenstaanders er alles aan doen om dat tegen te houden ?

 

Beleving :

Kom naar huis is een licht en liefdevol verhaal. Blijf bij mij daarentegen voelt rauw, donker en vol frustratie. Met name in de passages van Luc. Er zitten lekker veel seksscènes in waarmee Luc zijn frustratie en ongenoegen probeert weg te drijven. Wat natuurlijk niet werkt. Ik heb me weer met veel plezier  laten meeslepen in de worstelingen van Hannah en Luc en kon erg genieten van de diepe, rauwe emoties in het boek.

 

 

 

 

 

Black friday - Maren Stoffels

Black friday heeft niets met een hysterische uitverkoop te maken. Maar alles met een ontgroeningsweek op een universiteit. De "bonen" krijgen behoorlijk heftige uitdagingen te trotseren. Meer dan eens zat ik met afschuw te lezen.

 

"Na deze ontgroening hoor ik er eindelijk bij. Ik moet dit overleven, dat moet gewoon. Ik wil hierbij, ik moét hierbij"

Ris en Megan doen mee aan de ontgroening van een studentenvereniging. Wie volhoudt, heeft vrienden voor het leven. De ouderejaars bedenken wrede, ronduit gevaarlijke opdrachten. Het hoogtepunt is de laatste dag van de ontgroening, de zogenaamde Black Friday.

Een dag die gitzwart zal eindigen…

 Bevindingen :

Ik vond het een razend spannend boek ook al vind het het hele ontgroenings gebeuren verschrikkelijk. Ik begrijp niet waarom je jezelf zo zou laten vernederen. Door het moraal dat Maren in haar verhaal verwerkt kreeg ik er wat meer begrip voor en kon ik me verplaatsen in hun schoenen. Door de vraag die ze je aan het einde stelt ga je daar over nadenken. Wederom een boek dat ik in een avond uitlas.

 

Dan zijn we nu aangekomen bij het volgende deel van de challenge. Ik ging op zoek naar twee boeken die ik nog wil lezen. Ook nu weer een flinke zoektocht

 

Bonuskind - Saskia Noort

De vijftienjarige Lies wordt op een ochtend wakker met het gevoel dat haar moeder Jet iets is overkomen. Haar bed is niet beslapen en ze heeft haar mobiele telefoon thuis laten liggen. De vierentwintig uur die volgen ontvangt Lies geen enkel teken van leven. Haar vader en zijn nieuwe vriendin Laura schakelen de politie in, ze geloven dat het te maken heeft met haar mentale toestand: ze zou de scheiding nooit te boven zijn gekomen en heeft daarom besloten te verdwijnen. Of erger. Lies weet echter zeker dat ze dat nooit zou doen en gaat zelf op onderzoek uit. Met alle gevolgen van dien.

Verwachtingen :

  1. Het is saskia Noort
  2. Het is saskia Noort
  3. Ik ben nummer 85 in de wachtrij bij de bibliotheek.

Dat zijn voor mij al reden genoeg om bonuskind te lezen. Bij de meeste boeken van saskia Noort sla ik bladzijde voor bladzijde om met een hevig kloppend hart. Soms is de spanning zo hoog dat ik het boek even opzij moet leggen. En eerlijk als je zó ontzettend lang moet wachten tot je aan de beurt bent om een boek te kunnen lenen verwacht ik wel een dijk van een verhaal.

Boy Nobody - Allen Zadoff

Sinds het verdachte overlijden van zijn ouders zit Boy Nobody bij Het Programma, een schimmige overheidsorganisatie die kinderen opleidt en hersenspoelt om hen in te zetten voor spionageactiviteiten en het liquideren van staatsgevaarlijke personen. Boy Nobody duikt op in een nieuwe stad, op een nieuwe school, onder een nieuwe naam. Hij blijft nooit lang en telkens sterft er een familielid van een van zijn nieuwe vrienden, een zogenaamd natuurlijke dood ... Boy Nobody is ijskoud en gevoelloos als het op het afmaken van zijn opdracht aankomt, maar ergens diep in hem zit nog de jongen die hij ooit was, toen zijn ouders nog leefden. Zijn nieuwe missie brengt hem naar New York. De duur en het verloop van deze opdracht zijn ongewoon, net als het contact met de New Yorkse burgemeester en zijn fascinerende dochter Sam.

Verwachtingen :

Boy nobody is het eerste deel van een trilogie. Opvolgend kun je Boy nobody - De opdracht en Boy nobody - De verrader lezen. De titel maakt me al nieuwsgierig, het wekt mijn interesse en als ik de achterflap lees lijkt het een serie dat ik zou kunnen binge readen. Als er een serie van zou zijn zou ik het waarschijnlijk ook bingewatchen. Het beloofd een spannende, flitsende trilogie te zijn die de grenzen van goed en kwaad aftast. Daar wil ik meer van weten. Ik zet deze serie in ieder geval op mijn wensenlijstje !!

 

 

Dit was mijn deelname aan de ABC - Challenge lieve mensen. Hoewel ik veel young adult lees heb ik geprobeerd om toch wat variatie in verschillende genres te zoeken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten