Zoeken in deze blog

donderdag 22 oktober 2020

The never ending TBR of Books and blogs

 

 My never ending TBR

Omdat ik het lastig vond om een eerste boek uit mijn TBR te kiezen maakte ik een TBR jar die ik vervolgens niet gebruikte. Daarna besloot ik aan de series te beginnen met als gevolg dat ik dat ook weer even beu was. Hoe ga ik mezelf dan nog uitdagen om die lijst weg te lezen ? Dat werd eigenlijk vrij makkelijk gemaakt want ik kreeg simpelweg gewoon een koopstop opgelegd. vervolgens won ik een aantal boeken en kreeg ik een aantal recensie exemplaren opgestuurd !! They just keep coming.. in all possible ways. 

Mijn never ending TBR is inmiddels niet meer zo never ending. Nog iets minder dan 51 boeken te gaan en dan zijn alle boeken in mijn kast gelezen ! Via mijn eigen blog neem ik jullie mee in mijn countdown. Vandaag deel ik een stukje van mijn pile bij Danique !

 

 

 

Boek 1 : De Waarheid - Colleen Hoover

De waarheid gaat over schrijfster Lowen. Ze kan nauwelijks rondkomen, tot ze de kans van haar leven krijgt: ze mag de populaire boekenserie van Verity Crawford voltooien, die door een auto-ongeluk zelf niet meer kan schrijven. Als Lowen door Verity's aantekeningen gaat, ontdekt ze een niet gepubliceerde autobiografie die verborgen had moeten blijven. Ze besluit om het verhaal verborgen te houden, ook voor Verity's man Jeremy. Maar dan krijgt ze gevoelens voor Jeremy. Hoelang kan Lowen de waarheid voor zich houden?

 

Verwachtingen :

In eerste instantie dacht ik dat dit een boek zou zijn om lekker bij weg te zwijmelen maar inmiddels weet ik dat dit absoluut niet het geval is. Het schijnt  romantisch ( misschien zat ik er dan toch niet helemaal naast ..) spannend, maar ook eng te zijn. Daarnaast is het een new adult thriller. Deze combinatie ben ik nog niet eerder tegen gekomen waardoor ik erg nieuwsgierig wordt naar de manier waarop Colleen Hoover de intieme scènes gaat afwisselen met het thrillers aspect.

 

 

Boek 2 : Het hart van de adelaar - Emmelie Arents

Joana Sky bezit het vermogen om dodelijke wensen uit te spreken, een talent dat in Tuvalon wordt gevreesd en vernietigd.Wanneer ze ten onrechte wordt veroordeeld voor het uitspreken van een Hartbewerking, gaat ze de doodstraf tegemoet.Koning Damon heeft echter andere plannen voor het meisje dat in staat is om harten te verpulveren. Ze begrijpt al snel dat haar leven gespaard werd met slechts één doel: het uitroeien van het rebellenleger de Adelaars. De tegenstanders worden sterker, maar Joana's training aan het hof vormt haar tot het perfecte wapen.

De opdracht van de koning is harteloos: hij beveelt Joana om de Adelaars te vernietigen. Lukt het haar om weerstand te bieden en te overleven zonder haar eigen hart op te offeren?

Verwachtingen : Dit boek zou ik eigenlijk meelezen met de Ileesclub. Maar omdat recensie exemplaren voorrang krijgen op mijn TBR stapel lukt het me niet om deel te nemen. Wat ik toch  jammer vind omdat ik erg uitkijk naar dit veelbelovende verhaal. Eigenlijk zorgt de allereerste zin er al voor dat ik dit boek wil lezen. Dit boek stond direct in pre-order zodra de verschijningsdatum bekend werd gemaakt.

 

Boek 3 : Once upon a dream - Lizz Braswell

Dit is het verhaal van Doornroosje maar dan met een twist. Wat als Aurora nooit wakker was geworden. En hoe zit het met prins Philip ? Was hij echt zo heldhaftig ? Als ik nog eens goed naar het verhaal kijk zijn het toch echt de drie feeën die ervoor zorgen dat philip een magisch zwaard krijgt. Ze helpen hem een weg door de rozenstruiken te vinden en laten we vooral niet vergeten dat hij zonder de hulp van de feeën nooit uit de kerker zou zijn ontsnapt ! dat werpt een ander licht op de zaak vind je niet ?

Verwachtingen : Ik hou echt van sprookjes maar ik hou nog meer van hertellingen. Hierdoor kan ik nog een keer van het verhaal genieten.  Een verhaal bekijken door de ogen van de slechterik of het verhaal vertellen vanuit een andere invalshoek. Soms zorgt dat er juist voor dat mijn zalige jeugd bubbel wordt lek geprikt  zoals bij Peter Pan ( O my god the’re dying !!) maar meestal kan ik echt ronduit van genieten. Doornroosje is lange tijd mijn lievelingssprookje geweest waarvan ik altijd al vond dat Philip vrij weinig hoefde te doen en maleficent is gewoonweg briljant dus ik ben erg benieuwd naar deze versie.

 

Boek 4 : De heksencode - Anoeska Nossol

Nola woont samen met haar familie in Salem Common. Al ziet het ernaar uit dat ze daar niet lang meer kunnen blijven. Het elfde gebod van het Spero, opgericht door profeet Roderick, steekt daar namelijk een stokje voor. De jonge Nola moet uit handen zien te blijven van Roderick en zijn leger. Als heks in een technologische samenleving is ze niet langer veilig. Het ontlopen van een codenummer lijkt moeilijker dan gedacht. Zeker wanneer Nola geconfronteerd wordt met haarzelf. Wanneer ze erachter komt dat Roderick een groot geheim met zich meedraagt, wil ze niets liever dan deze onthullen aan de buitenwereld.

Verwachtingen :

Een tijdje geleden mocht ik proeflezen voor anoeska. Haar verhaal blies me omver. De manier waarop ze haar verhaal had uitgewerkt, de plottwisten en de manier waarop ze haar personages had vormgegeven vond ik erg indrukwekkend. Daardoor was ik erg benieuwd geworden naar haar eerder uitgegeven boek. Naast alle grote namen, grote producties uit binnen en buitenland vind ik het ook erg leuk om minder bekende, grote, beginnende of opkomende boeken te lezen.

 

Boek 5 : Dans met mij - Jojo Moyes

Sarah krijgt paardrijles van haar opa. Maar wanneer hij overlijdt en Sarah er plots alleen voor staat, biedt advocate Natasha haar de helpende hand. Dit zet hun levens op z'n kop.

Verwachtingen :

Iedere keer als ik dit boek zie staan vraag ik me weer af hoe het in mijn kast is beland. Ik heb niets met paarden en in dit boek kan ik daar simpelweg niet omheen. Eerlijk gezegd is dit een boek dat me het minst aantrekt. Het is dan ook heel makkelijk om het zo lang mogelijk voor me uit te schuiven. In de sterrengever hebben paarden ook een belangrijke positie in het verhaal. Toch vond ik dat een heel mooi en ontroerend verhaal. Die gedachte zorgt ervoor dat ik het boek niet weg geef maar netjes op zijn beurt laat wachten. Uiteindelijk…

 

Dit was een kijkje in mijn boekenkast lieve mensen. Ik heb er bewust voor gekozen om enkel boeken te bespreken die daadwerkelijk in mijn kast staan want ze wachten al zolang dat ze wel wat extra aandacht hebben verdient. Geniet van jullie dag !

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten