Zoeken in deze blog

donderdag 17 september 2020

My never ending TBR

My never ending TBR

Welkom bij mijn ( aboutbooks ) Never ending TBR! Zoals de meesten van ons boekenbloggers heb ik ook een eindeloze To Be Read stapel liggen. Zowel fysiek als op de ereader. Samen zitten we dan ongeveer op 450 ongelezen boeken, hihi. Hieronder ga ik 5 boeken bespreken die al heel lang staan en die ik nu toch wel graag wil lezen. In de hoop dat dit het zetje is om ze op te pakken! 



Boek 1; Soulmates van Holly Bourne 


SynopsisEens in de zoveel tijd worden er twee mensen geboren die elkaars perfecte match zijn: soulmates. Je hebt meer kans om door de bliksem te worden getroffen dan je soulmate te vinden, maar wanneer twee van zulke mensen elkaar ontmoeten en verliefd worden slaat de natuur op hol. Poppy is zeventien jaar oud, cynisch en heeft weinig vertrouwen in de liefde. Maar dan ontmoet ze Noah, de sexy gitarist, op wie haar hoofd en lichaam heftig reageren. Er ontstaat een relatie van aantrekken en afstoten, maar hun aantrekkingskracht is al snel zo sterk dat er grote rampen dreigen. De heftige regenbuien, bliksems en stormen zijn slechts het begin. Met een geheime politieorganisatie op hun hielen worden Poppy en Noah geconfronteerd met een onmogelijke keuze: het einde van de wereld of een leven zonder liefde…

Mijn verwachtingen: Ik verwacht dat dit boek een combinatie is van romantiek en fantasie. Dit boek heb ik ooit eens in een verrassingspakket gekregen. Sindsdien kan ik niet wachten om het te lezen en juist daarom stel ik het steeds uit omdat ik hoge verwachtingen heb en niet teleurgesteld wil worden. Wat mij aantrok is het idee van soulmates, want bestaan die ook echt? Toen ik de achterkant eenmaal las wist ik al dat dit een boek voor mij zou gaan worden. Daarnaast heb ik nog nooit wat gelezen van deze auteur en nieuwe auteurs ontdekken is iets waar ik altijd voor open sta. Dit lijkt me dan ook een goed boek om mee te beginnen. Door deze hier nog eens te bespreken hoop ik hem sneller op te pakken. Nieuwsgierig geworden? Je kan hem hier bestellen en zelf ervaren. 

Boek 2: Harry potter en de steen der wijzen van JK Rowling


Synopsis: Harry Potter is een doodgewone, maar ongelukkige jongen die sinds de dood van zijn ouders bij zijn saaie en hardvochtige oom en tante woont, in de bezemkast onder de trap.
Op een dag arriveert er een geheimzinnige brief voor hem. En daarna nog een, en nog een. De brieven veranderen Harry's hele leven: hij wordt gered door een woest figuur op een vliegende motorfiets en hij komt erachter wie zijn ouders werkelijk waren.
Met een speciale trein die vertrekt van Perron 9¾ belandt hij op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus Pocus, waar hij alles leert over bezemstelen, toverdranken en monsters.
En uiteindelijk moet Harry het opnemen tegen zijn aartsvijand Voldemort, een levensgevaarlijke tovenaar.


Verwachtingen: Ja even schrikken als je dit leest, maar ja inderdaad deze enorme booknerd en Harry potter fan heeft nog nooit de boeken gelezen. Ik ben onwijs fan van de films, maar stel de boeken steeds uit om maar niet teleurgesteld te worden. Mijn verwachtingen van boek 1 zijn dan ook hoog juist door de film. Ik verwacht uitgebreide karakter beschrijvingen, maar ook meer diepgang in gebeurtenissen en in bepaalde scenes. Verder denk ik een fijne en vooral ook beeldende schrijfstijl tegen te komen, een stijl waarbij je voor je ziet wat je leest. Ook verwacht ik scenes die zeker niet bekend voor komen omdat die in de film niet zitten of juist dingen die anders worden beschreven dan dat ik ze gewend ben. Daardoor wordt dit een hele nieuwe ervaring, waar ik zeker naar uit kijk. Nieuwsgierig geworden? Je kan hem hier bestellen. 


Boek 3: Pupil van Julie Kagawa 

Synopsis: Ember en haar broer Dante zijn jonge draken die voor het eerst worden losgelaten in de mensenmaatschappij. Eén zomer lang mogen ze als gewone tieners van hun relatieve vrijheid genieten voor Talon beslist over hun toekomst. Broer en zus vermaken zich uitstekend met vrienden aan het strand, maar vooral de opstandige Ember wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Een van haar nieuwe vrienden is de knappe, serieuze Garret, van wie ze zeer menselijke kriebels in haar buik krijgt. Wat ze niet weet, is dat Garret is opgevoed met maar één doel: hij moet draken die zich verborgen houden tussen de mensen opsporen en vernietigen...

Verwachtingen: Ik heb meerdere boeken gelezen van Julie Kagawa, vandaar dat ik nu ook wel al kan zeggen dat ik dit een geweldige reeks ga vinden. Alle eerdere gelezen boeken waren geweldig. Daarom weet ik ook dat ik een geweldige worldbuilding kan verwachten, maar ook interessante personages. Wat ik altijd goed vindt aan haar boeken is de levende schrijfstijl en de beeldende stijl die hierin wordt gebruikt waardoor ik altijd het idee heb dat ik het zelf beleef. Dat is ook de verwachtingen voor deze reeks, een goede neergezette wereld met een beelden schrijfstijl waarin je, je kan wegwanen in een nieuwe wereld. Nieuwsgierig geworden? Je kan hem hier bestellen. 


Boek 4: De sterrengever van Jojo Moyes

Synopsis: Kentucky, 1937. Wanneer Alice hoort dat de bibliotheek vrouwen zoekt om te paard afgelegen huizen te bezoeken met boeken, besluit ze zich aan te melden. Ze is een prima ruiter, en dit biedt haar een ontsnapping uit het benauwende huis van haar man en schoonvader. Onder leiding van de vrijgevochten Marge vormen vijf vrouwen al snel een hechte groep, maar hun vriendschap wordt op de proef gesteld als een deel van het dorp én de wet zich tegen hen keren…

Verwachtingen: Die liggen hier niet hoog maar zeker ook niet laag. Ik heb nooit eerder wat gelezen van deze auteur dus wat ik in de schrijfstijl kan verwachten weet ik niet. Maar als ik naar het verhaal kijk dan denk ik een heel feministischt boek waarin vrouwen opkomen voor wat zij willen. Verder gok ik op een beetje romantiek maar vooral een historisch avontuur over de vriendschappen tussen vrouwen en de moeilijke tijd waarin ze leven. Als inhoud denk ik dat ik veel liefde en emoties mag verwachten en vooral een verhaal dat goed staat en waar goed over nagedacht is in detail. Nieuwsgierig geworden? Je kan hem hier bestellen om het zelf te ervaren.

Boek 5: Harteloos van Marissa Meyer

Synopsis: Lang voordat ze de schrik van Wonderland was, was de Hartenkoningin een meisje dat ontzettend graag verliefd wilde worden. Lady Catherine Pinkerton heeft maar één toekomstdroom: samen met haar dienstmeisje de beste banketbakkerij van Wonderland openen. Haar ouders, de Markies en Markiezin van Rotsschildpadbaai, koppelen Cath echter liever aan de nogal domme, oncharismatische Hartenkoning -en niet zonder succes.Als Catherine op een koninklijk bal kennismaakt met de nieuwe, mysterieuze hofnar van de koning, is haar bakkerij opeens niet meer het enige waar ze aan denkt. Voor het eerst in haar leven ervaart ze wat het is om verliefd te zijn. Cath is vastberaden haar eigen toekomst te bepalen, ook als ze daarmee het risico loopt de koning te beledigen en de toorn van haar ouders over zich af te roepen.


Verwachtingen: Deze liggen toch wel aardig hoog. Dit omdat het een hertelling is van Alice in wonderland en dat verhaal opzich al geweldig was. Verder hoor ik heel veel goede reacties op de boeken van Marissa Meyer. Van deze auteur heb ik veel boeken in de kast staan, maar helaas nog niks van gelezen. Waar ze bekend om staat zijn de her vertellingen van sprookjes en dat vind ik persoonlijk al geweldig. Ik denk ook dat je daar zeker goede worldbuilding skills voor nodig bent, en dat zij die zeker wel heeft. De verwachting is een goed vertaalde wereld met bekende karakters in een nieuw jasje gestopt. Nieuwsgierig geworden? Je kan hem hier bestellen. 



Ja mensen dat was hem mijn Never ending TBR, vijf boeken die ik super graag zo snel mogelijk wil lezen. Ik ben heel benieuwd of ik dit ook ga doen en of dit dus inderdaad een steuntje in de rug is. Jullie gaan het vanzelf zien! Volgende week ( 24 september ) kan je de Valeriesboekenwereld never ending TBR lezen en vertelt zij jou welke boeken bij haar hoog op de lijst staan! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten