Zoeken in deze blog

zaterdag 12 september 2020

August reads 2020


It's a Wrap 

Augustus is al weer een paar dagen voorbij, en wat was het was een goede leesmaand. Ik heb mijn persoonlijk record verbroken voor het aantal gelezen boeken in een maand. Normaal zit ik rond de 5, maar voor deze maand waren het er maar liefst 8! Hieronder staan de gelezen boeken en de beoordeling ervan op een rijtje!




Het eerste boek dat ik las in augustus was Rood, wit en koningsblauw. Een zoetsappig verhaal met veel pit. Het is een roman waarin veel humor is verwerkt, en waarin je echt leert hoe het is voor twee jongens van wereldleiders om verliefd te zijn. Dit boek kreeg van mij 4/5 sterren
Lees mijn volledige recensie hier.


Na een heerlijke feelgood had ik onwijs veel zin om eens een fantasy te lezen. Dat werd de grisha trilogie. Deze heb ik gelezen door een readalong en wat zijn het onwijs leuke boeken. Alina kan de wereld vernietigen of redden met haar gave, maar wie wint er op het eind goed of kwaad? Ik gaf dit boek 4/5 sterren.
Lees mijn volledige recensie hier.


Na schim en schaduw was ik zo benieuwd naar het vervolg Dreiging en duisternis, waar de strijd tussen de duisterling en Alina door gaat en de strijd tussen goed en kwaad. Er worden strategische keuzes gemaakt en moeilijke beslissingen moeten worden genomen. Ik gaf dit boek 4/5 sterren.
Lees mijn volledige recensie hier


Natuurlijk las ik ook deel 3 omdat ik heel graag wou weten wat het einde zou zijn en wie de grote strijd zou winnen tussen goed en kwaad. De eindstrijd was matig in vergeleken met de rest maar voor de rest is het een hele goede serie. Ik gaf dit boek 4/5 sterren.
Lees mijn volledige recensie hier.


Het vijfde boek dat ik las was Het mes van de sluipmoordenaar, de novelles in de glazen troon serie van Sarah J Maas. Het geeft je een geweldige inkijk in hoe Celeana is gevormd en waarom ze het gedrag vertoont wat ze nu vertoont. Je leert haar relaties beter begrijpen en krijgt meer sympathie. Ik gaf dit boek 5/5 sterren.
Lees mijn volledige recensie hier.


Een emotionele rollercoaster is zeker het goede woord voor de volgende twee boeken. Ik heb hier zo erg van genoten, dat ik ze niet weg kon leggen. Het leest als een trein en de emoties gaan alle kanten op. Ik heb genoten van het boek en de personages. Ik gaf dit boek dan ook 5/5 sterren.
Lees mijn volledige recensie hier.


Natuurlijk las ik ook deel 2. En ik moet bekennen, als je deel 1 hebt gelezen kun je beter deel 2 in huis halen want je wil door. Ik was eigenwijs en deed het niet maar wat een spijt. Ik heb deze in 1 avond uit gelezen want stoppen was geen optie, dat einde was geweldig. Ik gaf dit boek dan ook 5/5 sterren.
Lees mijn volledige recensie op 18 september


Het laatste boek dat ik las was Geek girl, het perfecte plaatje. Ik was zeker minder enthousiast en moest ook tot mijn ongenoegen voor het eerst een lage beoordeling geven, waar ik zo van baal. De personages spraken me gewoon niet aan en het was voor mij een herhalingsconcept. Ik gaf dit boek 2/5 sterren.
Lees mijn volledige recensie op 22 september

Geen opmerkingen:

Een reactie posten