Recensie Begin again

Recensie
Begin again
Mona Kasten
‘’ Hij bepaalt de regels. Zij breekt ze allemaal ‘’
Love it!
Okee nu moet ik toch eerlijk toegeven dat ik niet aan dit boek wou beginnen. Waarom? Ik hou van dit soort boeken en bleef het uitstellen om naar iets te kunnen uitkijken. Maar goed je moet er een keer aan geloven. En wat ben ik blij dat ik ben begonnen aan het boek. Ik had hem binnen 2 dagen uit en dat gebeurd niet vaak. Ik kon gewoon niet stoppen met lezen en moest weten hoe dit zou aflopen.

Easy read
Ja dit was een easy read, de schrijfstijl is heel fijn en ook heel vlot. Je leest er als een trein doorheen. Door deze schrijfstijl worden de karakters goed neergezet en rustig geïntroduceerd. Mona heeft hier een heel fijn verhaal neergezet met hedendaagse dingen waar we ons in kunnen vinden, waardoor het heel herkenbaar word voor mensen. Ik werd het verhaal dan ook echt ingezogen. Je maakt rustig kennis met alle personen, met Kaden en Allie iets sneller maar ook bij hun worden er verder in het boek meer dingen bekend gemaakt en vorderingen worden getoond. De vrienden leer je wat later kennen, maar door deze tactiek leer je ze wel goed kennen en voel je je verbonden met hun.

New adult
Dit was mijn eerst new adult, en ik moet toegeven dat ik het erg fijn vond om te lezen. De romantiek kwam langzaam op gang en dit was prettig. Je voelt de spanning opbouwen. En wanneer dan de explosie van gevoelens komt voel je die als lezer ook echt binnen komen. Je merkt dat er onderwerpen aan bod komen die in young adult niet zitten en dit vond ik er mooi om te lezen, je merkt dat alles wat heftiger is. Dit vond ik persoonlijk wel fijn, ik zit zelf in de new adult fase, dus er zaten veel herkenningspunten in waardoor het heel fijn weg las. Ik ga dan ook zeker eens een new adult oppakken!

After?
Ja dit boek werd vergeleken met de after reeks van Anna Todd. Dit begrijp ik volkomen. Want als je bekent bent met de serie weet je dat er veel gelijkenissen in zitten. Sommige stukken dacht ik ook echt van hm dit heb ik in after ook al gelezen zoals het stuk bij de waterval, in after gebeurd de eerste aanrakingen ook in het water. Het stoorde me daar in tegen niet. Het verhaal zelf stond heel sterk waardoor ik after al snel vergeten was en werd meegetrokken in deze wereld. Er zijn dus zeker vergelijkingen, maar niet zo veel dat je denkt ik lees nu 2x hetzelfde maar dan van een andere auteur.

Allie en Kaden
Dit zijn de hoofdpersonen. En heel eerlijk gezegd heb ik genoten van deze twee. Langzaam aan krijg je een kijkje in hun verleden en wat er allemaal gebeurd is. Wat ik wel jammer vond is dat ik het idee had bij Allie dan Mona in eerste instantie wat anders van plan was met haar dan dat er echt is gebeurd daarom werd de lading er van mij een beetje afgehaald toen naar buiten kwam wat er was gebeurd eerder. Het mooiste moment tussen hun vond ik dat Kaden de woorden die Allie sprak heeft laten tatoeëren. Not broken, just bent. Dit dekt de hele lading van deze twee personen, en ook voor mij persoonlijk betekent dit heel veel.

Mijn waardering; *4 van de 5 sterren *