Zoeken in deze blog

woensdag 29 april 2020

Wrap up April


Wrap up april ’20
Ja dat was het dan alweer! April is bijna voorbij en we gaan naar het hopelijk zonnige mei. In deze maand heb ik vijf boeken gelezen, niet zoveel als ik had gehoopt, maar het waren stuk voor stuk pareltjes waar ik erg van genoten heb. Hier onder lees je welke boeken ik heb gelezen, wat voor waardering ik ze gaf en wat ik er nou van vond!

Stiefzus!
Dit boek heb ik mogen ontvangen als recensie-exemplaar voor youngadultdome. Hier was ik stiekem al in begonnen in maart maar het lukte net niet om hem uit te krijgen. Ik vond dit een heerlijk boek met een origineel verhaal. Het leest als een trein achter elkaar door, en je kan eigenlijk niet stoppen. En dan moet ik toch eerlijk toegeven dat ik ergens wel moeite had met hem oppakken en ik twijfelde of ik verder wou lezen.  Maar wat ik ben ik blij dat ik doorgezet heb want dit boek hoort bij mijn favorieten van 2020. Mijn waardering was dan ook * 4 van de 5 sterren *


Royals!
Dit is een standaard boek, waarvan ik in het begin dacht, jammer dit is weer een voorspelbaar verhaal, weet je wel? Een verhaal dat je eigenlijk veel te vaak leest, maar toch geweldig vind? Nou dat was dit absoluut. Het was voorspelbaar maar zat toch goed in elkaar. Je leest het boek zo uit. Ik vond het alleen jammer dat het einde zo gehaast was, dit had van mij meer uitgebreid mogen zijn. Mijn waardering was dan ook * 3 van de 5 sterren *

De wrede prins!
Ja hier kon je niet omheen, ik zag het boek overal en vond hem zo mooi dat ik hem heel snel heb gekocht en ben begonnen met lezen. Ik had nog niks gelezen van deze auteur en was dan ook heel erg verrast dat ik deze stijl van schrijven heel prettig vond. Ze beschrijft de personages zo goed dat je het idee krijgt dat je de personages zelf kent of zelf in het verhaal aanwezig bent. Daarom kan ik ook niet wachten op deel 2! Mijn waardering is dan ook * 5 van de 5 sterren * dit boek behoort absoluut tot de favorieten van 2020.

Tiny pretty things!
Dit was een ontvangen recensie-exemplaar van youngadultdome, en hier was ik heel blij mee! Ik kijk graag naar ballet en kon dan ook niet wachten om te beginnen met lezen. De personages zijn hier ook prachtig beschreven en je voelt de druk van de sport gewoon. Je krijgt meer begrip voor deze wereld en snapt beter hoe het in elkaar zit en hoe zwaar het is. En als dat nog niet genoeg is krijg je een cliffhanger, en hoop je dat er een deel 2 komt. Mijn waardering is dan ook * 5 van de 5 sterren *

Meester legende!
Na deel 1 te hebben gelezen kon ik niet wachten om met deel 2 te beginnen. Ik moet daarom ook eerlijk zijn dat ik het eerste deel van het boek een herhaling vond van deel 1 en dat was jammer, pas in deel 2 kwam de actie en de spanning en dit deel raasde ik dan ook doorheen. Het verhaal was goed maar leek erg op deel 1, daardoor werd ik minder enthousiast. Ik hoop dan ook dat deel 3 zich gaat los maken van de vorige delen en geen herhaling wordt. Mijn waardering was dan ook * 3.5 van de 5 sterren *

 Genoeg heerlijke verhalen zoals je hebt gelezen!  Ik kan dan ook niet wachten om in mei verder te gaan in de volgende verhalen vol fantasie, romantiek en spanning!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten