Recensie Tiny pretty things

Recensie
Tiny pretty things
Sona Charaipotra en Dhonniele Clayton
‘’ Ballet is not just my profession , it is my life…. It is horrible for me to think that one day, i twill all finisch’’
Wauw!
Dat is het eerste woord wat er in mij op kwam na het lezen van dit boek. Wauw! Dit verhaal zit heel goed in elkaar. Maar ook de dingen die de meisjes elkaar aandoen om te winnen is iets waarvan ik weet dat het ook echt zo kan gaan. Het gevoel wat ballet met zich meedraagt, is hier heel goed beschreven waardoor je de emoties ook echt voelt tijdens het lezen. Dat dit verhaal is geschreven door twee auteurs merk je niet tijdens het lezen en dat is nog iets waar ik respect voor heb, dit moet goed op elkaar afgestemd worden om er 1 verhaal van te maken en dat is ze heel goed gelukt. Dus ja wauw beschrijft dit verhaal het beste.

Ballet is a serious thing!
Dat ballet een serieuze sport is heb ik zelf meegemaakt. Laat ik eens wat over mezelf vertellen wat jullie misschien nog niet wisten. Ik heb zelf aan ballet gedaan, en ja ik kan je vertellen de rivaliteit is er altijd en overal. Ook de blessures en alle lichamelijke pijntjes zijn echt. Ballet is niet zomaar een hobby het is sport. In dit verhaal komt dit heel erg naar boven. Je krijgt inzicht over hoe het is om bijna 24 uur per dag te dansen. Dat eist zijn tol. Dit boek zit zo goed in elkaar omdat dit gevoel en alle andere pijntjes en blessures zo goed worden opgepakt en beschreven.

Giselle, Bette en June
Deze 3 meiden zijn de hoofdpersonen van dit boek. Ze hebben alle drie een eigen verhaallijn die om de beurt word vertelt in de hoofdstukken. Dit was in het begin verwarrend maar op een gegeven moment lopen de verhalen op elkaar door en word het samen een verhaal dat makkelijk te begrijpen valt. Deze meiden zijn geobsedeerd door ballet, en doen er alles voor om de top te behalen op elke mogelijke manier die je kan bedenken. De een door hard te werken de ander door zo gemeen te zijn dat meisjes het opgeven. Het einde levert daarom een spectaculair slotstuk waarop alles duidelijk word en de ergste actie ooit word uitgevoerd.

Wil ik een vervolg?
Ja zeker wil ik een vervolg. En als ik het goed heb komt dit er ook. Het verhaal is na mijn mening niet af, je weet niet hoe het afloopt en na de terugkeer op de allerlaatste bladzijde van een belangrijk persoon weet je gewoon dat dit het einde niet kan zijn. Dus ja ik kan niet wachten op het vervolg! En op de Netflix serie die waarschijnlijk in oktober uitkomt!

Ik ben zo onder de indruk van het boek en hoe het is neergezet dan ik niet anders kan zeggen dan wauw! Mijn waardering voor dit verhaal is dan ook * 5 van de 5 sterren *