Recensie De wrede prins

Recensie
De wrede prins
Holly Black
‘’ I have lied and I have betrayed and I have triumphed. If only there was
someone to congratulate me ‘’

Je kon er niet omheen
Als we over een ding heel duidelijk kunnen zijn is dit ook een boek waar je niet om heen kon. Iedereen op social media was in de ban van de dit boek. Het duurde dan ook niet lang voordat ik hem bestelde en met vreugde zag dat het de limited edition is. Ik was hier ontzettend blij mee. Maar ook hier hetzelfde probleem die zovele herkennen. Hij beland in de boekenkast en het duurt een poos voor je eraan toe bent om hem te lezen. Dit was ook nu het geval. Ik bleef er na kijken maar bleef het ook uitstellen, ik wou er niet aan beginnen omdat de reacties zo goed waren en ik bang was dat het daarom tegen zou vallen. Maar mijn nieuwsgierigheid heeft het gewonnen, en ik heb hem toch opgepakt, en daar heb ik geen moment spijt van gehad.

Holly Black
Wauw wat kan die vrouw schrijven! Als ik heel eerlijk moet toegeven is dit het eerste boek dat ik heb gelezen van haar. En wat was ik verrast. Je word meegetrokken in een wereld vol magische wezens en gebeurtenissen. Holly beschrijft dit op zo’n manier dat je het gevoel hebt dat je er zelf bij staat als het gebeurd. Holly schrijft op zo’n manier dat geen enkele bladzijde saai is. Er gebeurd altijd wel wat. En dat is heerlijk het verhaal staat nooit stil. De manier waarop zij de personages beschrijft is ook heel levendig waardoor je het idee hebt dat je ze kent. Ik ga zeker meer van haar lezen!

Cardan
En ja hoor daar was hij weer. De typische bad boy, waar ik op slag verliefd op raak. Cardan is een gebroken jongen en dat merk je gelijk in zijn gedrag tegenover andere mensen. Als de menselijke Jude in zijn wereld komt is hij het er ook niet mee eens, en dat laat hij goed blijken. Dat is het moment waarop ik hoop dat Jude en Cardan bij elkaar komen, omdat dat voor mij de epische liefde beschrijft die alleen in boeken kan gebeuren. Daarbij ben ik ook een beetje jaloers, want Cardan is de bad boy waar iedereen verliefd op raakt.

Deel 2?
Ja zeker. Ik kan niet wachten tot dat deel 2 wordt vertaald, en ik die kan toevoegen aan mijn boekenkast. Dit boek was zo goed geschreven en had zo’n mooi einde dat ik uit kijk om deel 2 in mijn handen te hebben en er aan te beginnen.

Waardering
Mijn waardering is dan ook geen verrassing. Dit boek is bekroond tot favoriet van 2020.
Mijn waardering is * 5 van de 5 sterren * en heel veel liefde naar de schrijfster!