dinsdag 18 mei 2021

Recensie // Onze eerste zomer samen van Sandra J Paul

Onze eerste zomer samen

Op een stormachtige nacht komen Mila en Daniel elkaar na jaren weer tegen. Hij heeft een dringende lift naar het ziekenhuis nodig, zij besluit om hem te helpen. Het loopt mis wanneer ze onderweg een ongeluk krijgen. Wanneer Daniel ontwaakt, ontdekt hij tot zijn verbijstering dat hij een gevangene is van de mysterieuze sekteleider Dominic, die hen na het ongeluk naar zijn afgesloten domein heeft gebracht. En hij is niet de enige die in de klauwen van de man vastzit.

Zoals we kunnen verwachten bij Hamley ziet ook dit boek er weer prachtig verzorgd uit. De eerste pagina van dit boek trok mij het verhaal in, het werd gelijk interessant en het wekte zeker mijn interesse. Je snapt er niet veel van maar wil wel doorlezen en dat is een sterk element. Mila, Daniël en Dominic staan centraal en je leest ook altijd vanuit deze personages die afgewisseld worden gedurende het verhaal. Dit stoorde mij absoluut niet. Het las fijn door zodat het verhaal goed doorliep. Mila vond ik een personage waar je jezelf in kan gaan herkennen. Een normaal meisje dat graag anderen helpt en helaas in de handen valt van Dominic. Ze ontwikkeld zichzelf in het boek door haar gedachten aan te passen. Daniël was een karakter die gedrag vertoont wat niet meer dan normaal is en wat ook hoort bij de situatie. Hij heeft zeker een ontwikkeling en dit is er een die ik snap maar niet bepaald aantrekkelijk vond. Dominic pakte mij echt in, hij is zo apart dat je gewoon wilt weten hoe hij denkt en waarom hij de dingen doet die hij doet. De plottwist die in het verhaal zit is goed en ook eentje die je niet ziet aankomen. Het is een sterk verhaal waar goede ontwikkelingen inzitten en ook zeker een goede opbouw heeft. Is het mijn soort verhaal? Nee dat niet, ik ben toch echt van de fantasie maar het was fijn om dit uit te proberen om daar voor mezelf achter te komen.

Het leest onwijs makkelijk weg. Voor je het weet heb je 50 bladzijden gelezen en dat vond ik erg fijn aan dit boek. Hier en daar zitten Vlaamse woorden maar dit was niet storend omdat het nog altijd wel begrijpelijk was. Sandra heeft ervoor gezorgd dat het einde naar je eigen interpretatie is en dat is iets wat ik speciaal vind. Dat gaf extra dynamiek. Verder weet ze exact de gebeurtenissen zo te beschrijven dat je wilt doorlezen om erachter te komen wat alles nu inhoud. Het paranormale had van mij niet gehoeven, hierdoor had ik niet het idee een thriller te lezen en dat was jammer.

Sterke personages, goed verhaal dat goed doorloopt. Je wilt doorlezen door de goede stijl van schrijven. Ik geef dit boek 4 sterren juist omdat het paranormale voor mij niet hoefde en ik erachter ben gekomen dat dit soort boeken niet mijn ding is, dat het verder niks met het verhaal te maken maar puur eigen smaak.