Zoeken in deze blog

maandag 11 januari 2021

Leesvlog #1 Hoe was mijn leesweek?

 Leesvlog #1

Dit is een nieuw concept waar ik dit jaar mee ga beginnen. Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn leesweken, door zogenaamde vlogs. Maar aller eerst een heel erg gelukkig nieuwjaar nog gewenst! Wat kan je verwachten in deze wekelijkse column? Mijn leeservaringen, persoonlijke updates, mijn leesdoelen en als slot hou ik jullie op de hoogte van mijn dagelijkse doen en laten. Ik kijk er erg naar uit om jullie mee te nemen in mijn leesweken en ik hoop dat jullie net zo enthousiast hierover zijn als wat ik ben! 

Maandag 4 januari 2021
Daar gaan we het begin van de leesvlog voor de aller eerste week van 2021. Helaas eentje die anders begint dan gehoopt. Normaal ben ik maandag en dinsdag op stage, maar zoals velen weten gaat dit nu helaas niet door. Ik mis het lesgeven nu al en had me erop verheugd de leerlingen weer te zien, maar we zullen nog even moeten wachten. Daarom was het tijd voor andere dingen, namelijk; bookopoly spelen voor mijn januari tbr, huiswerk maken want alle deadlines komen eraan en natuurlijk niet te vergeten lezen. Dit was een goede lees dag ik las namelijk 108 bladzijden van een nieuwe Engelse fantasie genaamd A crown of Echoes. Ik hoop deze gauw uit te lezen het is namelijk deel van een blogtour waarvoor mijn recensie 12 januari online komt. Dit was het voor vandaag ik zie jullie morgen weer!


Dinsdag 5 januari 2021
Ook vandaag gaan stage helaas. Maar wel heel veel tijd om huiswerk te maken. Ik heb de hele middag geploeterd en een deel van de avond maar rond 8 uur vond ik het tijd om te stoppen en verder te gaan lezen in A crown of Echoes. Dat was de juiste keuze, want de concentratie voor school was totaal weg, maar concentratie om te lezen is er altijd. Het werd zo spannend dat ik niet kon stoppen met lezen en dat zorgde dat ik tot half 1 in de nacht doorging want ik moest hem uithebben. 12 januari lees je mijn recensie. Het volgende boek dat ik oppak is het eerste deel in de serie overstekers genaamd; Een kracht ontwaakt van Petra Doom. Ik ben heel benieuwd. Tot morgen! 

Woensdag 6 januari 2021
Een online les dag dus helaas weinig gelezen. Op woensdag hebben we altijd taal en rekenen en wat blijft dat toch moeilijk dat thuiswerken. De concentratie is zoals ik altijd zeg in China te vinden zo ongeveer. In de middag een vergadering gehad voor de grote opdracht van dit half jaar en lekker opgeschoten dus dat scheelt. Op woensdag is het ook altijd tijd om te werken om half 5. Ik ben wel begonnen in Een kracht ontwaakt, ben ik niet ver. Ik moet wel even wennen aan de stijl van het schrijven en de inleiding pakte me niet gelijk dus ik hoop dat dit nog veranderd. Morgen weer een nieuwe update met ik hoop meer lezen. Doei!

Donderdag 7 januari 2021
Donderdag was een dag voor nog meer huiswerk, maar daar ga ik jullie niet mee vervelen. Ik heb namelijk 100 bladzijden gelezen van het boek en neem jullie graag mee in mijn ervaring. Het begin vond ik zoals eerder gezegd een beetje apart. Gelukkig neemt dat later in het boek af en wordt alles wat duidelijker. Ik merk al wat karakter ontwikkelingen bij de personages waar ik heel benieuwd naar ben. Over de schrijfstijl kan ik alleen zeggen dat hij erg fijn is. De dingen worden goed beschreven maar ook duidelijk. Een goed begin dus van dit boek! 

Vrijdag 8 januari 2021
Vrijdag stond in het teken van eind presentaties. Het einde van het semester nadert, en dat betekend dat alle opdrachten moeten worden afgerond en ingeleverd, of gepresenteerd. Het cijfer komt nog maar ik heb er een goed gevoel over. Ik heb daarnaast een flinke spurt in mijn boek gemaakt namelijk 104 bladzijdes. De karakters ontwikkelen zich heel sterk, en de magie aspecten komen langzaam aan op gang maar er wordt ook steeds meer duidelijk hoe het werkt. De schrijfstijl is super fijn en je leest alles zo weg. Ik hoop hem dit weekend uit te krijgen, dat is het doel van deze week. Tot morgen!

Zaterdag 9 januari 2021
Zaterdag is voor mij altijd een relax dag, na een week school, neem ik het weekend altijd vrij van verplichtingen, behalve mijn werk dat gaat gewoon door. Op lees gebied kan ik jullie niet veel vertellen, ik heb een paar bladzijdes gelezen en ben nog steeds erg enthousiast maar een update heb ik niet echt. Ik hoop jullie dan ook morgen wat meer te kunnen vertellen. 

Zondag 10 januari 2021
De laatste dag van deze weekvlog alweer. En wat ging deze week snel. Goed ik ga gauw over naar mijn leesupdates, want een wandeling in het bos was zeker niet het enige wat er gedaan is deze zondag. Mijn vriend en ik zijn ook begonnen aan het vijfde deel van Harry Potter en wat zijn de films toch geweldig om op een regenachtige zondag te kijken. Maar buiten dat om is er ook gelezen. Ik heb namelijk mijn boek uit! En dat brengt me bij mijn leesupdates over mijn leesdoelen, wat is er bereikt deze week. Mijn leesdoel is om 50 boeken te lezen, ik las er 3. Ik wil graag meer digitale boeken lezen, ik las er 1. Verder wou ik graag series uitlezen, ik las het eerste deel uit, en ben begonnen in het tweede deel dus dat komt goed. Ik wil ook graag weer via mijn TBR gaan lezen, door bookopoly te spelen. Van mijn TBR las ik 3 boeken van 6 die erop staan dus dat gaat goed. 

Dit waren mijn updates van deze week, ik hoop dat jullie een geweldige leesweek hebben gehad, laat het me vooral even weten! En ik zie jullie snel weer volgende week met hopelijk nieuwe updates, en een klein kijkje in mijn leven. Tot volgende week! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten