Zoeken in deze blog

dinsdag 10 november 2020

Boek recensie Tegen elke prijs

 Tegen elke prijs 

Als Mia Strong, een populaire gamingblogger en trotse geek, haar maagdelijkheid online aan de hoogste bieder verkoopt, weet ze al dat het aandacht zal trekken. Maar wat ze niet zal aantrekken is echte liefde: zo zijn haar regels. Eén nacht, en dan is het klaar. Het is een wanhoopsdaad, want zonder de veiling zal ze haar vervolgopleiding medicijnen nooit kunnen betalen. Ook de ziektekosten van haar moeder stapelen zich op.

Adam Drake, die iedereen overbiedt en Mia "wint", was een wonderkind op het gebied van software en werd al miljonair op zijn zeventiende. Nu is hij midden twintig, sexy, gedreven en gewend om te krijgen wat hij wil, als directeur van zijn eigen gaming-imperium. Voor Mia weet wat er gebeurt heeft hij de mazen in haar wet al gevonden. Elke regel die ze voor zichzelf heeft opgesteld om haar hart te beschermen wordt geschonden. Maar ze weet niet of Adam haar écht wil winnen of alleen maar een spelletje met haar speelt.


Personages:

Laat ik met Mia beginnen. Ze is een sterke en zelfstandige vrouw, die haar passie in het bloggen en gamen vindt. Dat dit een groot deel van haar leven is, is al gauw duidelijk en de passie spat dan ook van de pagina's af. Mia zelf maakt een mooie ontwikkeling door. Je merkt dat ze over haar angsten heen groeit en ook haar zelf beter leert kennen door dit boek heen, dit was erg mooi om mee te kunnen maken. Wat erg goed verwerkt is in het personage is de mysterie rondom het gebeuren wat er 6 jaar geleden is gebeurd met Mia. Hierdoor wordt je nieuwsgierig naar haar personage, en wil je graag ontdekken wat er dan is gebeurd en waarom dat haar leven zo beïnvloedt. Daarnaast is er nog Adam, een mysterieuze man die de veiling om Mia haar maagdelijkheid wint. Hij is het soort man dat vaak in deze boeken zit, mysteries, dominant en vooral overheersend. Maar ook al gauw merk je dat hij niet alleen maar die kant heeft. Er wordt heel mooi door het boek heen beschreven wat hij nu voelt en waar hij mee dealt in zijn leven. Hij maakt een ontwikkeling mee maar die is niet zo groot als die van Mia. Daarnaast is er Heath, de beste vriend van Mia. Zijn verleden is niet echt besproken en dat komt pas later ook op gang. Hij had wel iets meer uitgewerkt gemogen, omdat hij toch wel een grote rol speelt in het verhaal. Al met al goede karakters met hier en daar een verbeterpuntje. 

Het verhaal:

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Het boek valt in het begin tot aan pagina 70 denk ik, heel erg in herhaling, elke keer komen dezelfde stukken informatie aan bod en dat is jammer want dat maakte wel dat ik door het eerste deel moeilijk kwam. Daarbij is het een cliché verhaal waarvan je de afloop al wist. Is dit anders dan die andere verhalen? Nee, maar daardoor is het wel heerlijk om tussendoor te lezen. De inleiding is prima, maar niet heel overtuigend waardoor, zoals ik net al aangaf, mijn focus er niet altijd was. De kern werd al beter, het is een kat en muis spel en daarom heerlijk om te lezen. Wat wel opviel en wat echt een minpunt is, is dat de hoofdstukken gewoon weg te lang waren. ( soms wel 32 bladzijdes ) en dit is voor een hoofdstukken lezer te veel. Het einde was zoals verwacht, maar daarom niet minder leuk om te lezen.

De schrijfstijl:

Ook hier gelijk een minpuntje, de zinsopbouw klopte niet altijd, ook de komma's waren soms niet aanwezig waardoor sommige zinnen gewoon niet lekker liepen. Buiten dat om was er een goede stijl aanwezig die je mee het verhaal in zoog wanneer je bij de kern aankwam. Beeldend is het niet echt ik miste hier en daar wel wat extra beschrijvingen, maar daar stoorde ik me niet aan. Brenna heeft een mooie stijl die echt bij dit genre past. De gênante momenten tussen Adam en Mia worden heel goed beschreven en je voelt de schaamte dan ook zelf. 

Waardering:

Het moment van de waarheid. Ik geef het 4 sterren. Ik moest er gewoon even inkomen en vanaf het punt dat dit ook echt lukte merkte ik aan mezelf dat ik echt genoot van dit verhaal, en ik het ook niet weg kon leggen. Ik ben wel benieuwd wat er in deel 2 komt, want voor mij was het verhaal eigenlijk wel klaar, het was een mooi eind, waarvan ik niet weet wat er verder besproken moet worden, maar ik kan niet wachten om daar achter te komen. 

Dit is onderdeel van een blogtour, ik wil Dutch Venture Publisching bedanken voor het exemplaar. Benieuwd wat anderen er van vinden? Morgen is @happycherry aan de beurt. 

Tegen elke prijs; Brenna Aubrey; Dutch venture Publishing; ISBN 9781393784807; Nederlands; e - book; 289 pagina's; oktober 2020


Geen opmerkingen:

Een reactie posten