woensdag 24 juni 2020

Boekrecensie Blundert door ( Geek girl #2 )

Blundert door Geek girl #2
Harriet Manners weet best veel. Zo weet ze dat een gemiddeld mens 100 kilo per jaar eet, al doet haar zwangere stiefmoeder hard haar best hier overheen te gaan. Maar wat Harriet níét weet is wat haar rol binnen het gezin wordt als de baby er straks is. Een modellenklus in Japan is dé kans om er tussenuit te glippen. Zal Geek Girl haar draai vinden aan de andere kant van de wereld?

Auteur; Holly Smale
Prijs; 7,50 euro
Uitgever; Gottmer
Genre; Young Adult

Personages
In dit deel leer je Harriet, Annabelle en haar vader weer een stuk beter kennen. Ik merk wel dat wordt doorgezet wat er in deel 1 is gebeurd. Je leert de hoofdpersonen goed kennen, maar de vriendschappen blijven achterwege. Wel leer je Nathalie wat beter kennen, je leert meer dingen vanuit haar standpunt. Dit was heel erg fijn, omdat je nu de relatie tussen haar en Harriet nu beter begrijpt en ook beter inziet hoe hun vriendschap in elkaar steekt. Verder leren we Nick ook een stuk beter kennen. Dit vind ik persoonlijk heel fijn omdat je nu ook meer zicht krijgt in haar relaties in de mode wereld. Wat ik jammer blijf vinden is dat bij personen wel echt bij personen blijven. Er is niemand die naar voren komt, dit mag van mij echt wel wat meer, ik wil niet alleen vanuit Harriet lezen, maar ook vanuit standpunten van de anderen.

Het verhaal
Het verhaal lijkt heel erg op het eerste deel. Harriet gaat naar het buitenland voor fotoshots en daar gebeuren weer allemaal grappige dingen. Het is dus een herhaalconcept van deel 1. Het enige verschil zit er nu in dat Harriet alleen naar Japan gaat en je dus meer ziet van haar ontwikkeling. Verder had het verhaal voor mij niet veel verrassends en dat vond ik heel jammer. Ik had graag wat meer diepgang gezien in het verhaal, want het bleef voor mij nu meer oppervlakkig. Als ik kijk naar de inhoud verder, dan is het een fijn humoristisch verhaal waarin je echt wel goed kan lachen, maar ik ben bang dat het een herhaalconcept wordt vanaf nu.

Schrijfstijl
De schrijfstijl blijft heel fijn. Je blijft lezen vanuit de ik persoon en dat vind ik persoonlijk heel fijn. Je leeft nu meer mee met de hoofdpersoon. Het blijft hele duidelijke en makkelijke taal die goed te begrijpen is. Dit komt ook overheen met het genre, het is een jeugdboek en zo is het ook echt geschreven. Ik hoop dat de ik stijl blijft in de vervolgboeken juist omdat dit in deze boekenreeks goed leest.

Deel 3?
Ja ik denk wel dat ik dit ga lezen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat dit niet de beste serie is die ik heb gelezen. Het is een leuke serie voor tussendoor. Om iets lichts te lezen is dit absoluut een goede reeks, maar om een goed boek te lezen waarin je verdwaald dan is dit niet de goede keuze. Ik ga dus wel deel 3 lezen maar tussen twee boeken door waarvan ik weet dat die impact gaan maken.

Je kunt dus nu misschien wel raden, dat dit geen 5 sterren boek is. Het zal blijven hangen op het zelfde resultaat als het vorige boek namelijk * 3 sterren uit de 5 * het zijn leuke boeken, ze zijn niet heel slecht maar ook niet heel goed. Mijn verwachtingen zijn dat dit de rest van de serie ook zo gaat zijn.