Recensie De donkere kroon

De donkere kroon
Sarah J Maas
 ’ Ze wordt door twee mannen bemind.
Het hele land vreest haar
Alleen zij kan het koninkrijk redden ‘’
Heerlijk rustig
Toen ik in dit boek startte had ik hoge verwachtingen, ik was helemaal ondersteboven van deel 1. Daarom viel het ook tegen dat het boek zo rustig begon. Waar deel met zoveel actie is gestopt vind ik het hier te rustig beginnen. Nou moet ik ook eerlijk toegeven dat ik tijd moest maken om dit boek te lezen, even vijf minuutjes hier en vijf minuutjes daar en dit paste heel goed bij het rustige stuk. Maar na mate je verder leest bouwt de spanning op en komt de actie die ik gewend was in deel 1 weer heel goed terug.

Geheimen en nog eens geheimen
Dit boek zit vol geheimen die langzaamaan naar buiten komen. Cealena laat steeds meer van zichzelf zien en laat ook steeds meer los over haar verleden. Wat hiermee wel komt kijken is dat er steeds meer geheimen naar boven komen. Dit vind ik persoonlijk heel fijn lezen. Je wilt niet gelijk alles al weten van een persoon. Je merkt nu na twee delen dat je sommige dingen nog steeds niet weet, dat blijkt wel uit de laatste paar bladzijden waar het, denk ik toch wel grootste geheim naar buiten komt. Dat laat je met veel spanning achter.

Cealena
Op veel sites lees je dat mensen vinden dat Cealena een verwend meisje is. Hier ben ik het niet mee eens. Ook dat ze geen karakter heeft. Dit vind ik jammer om te lezen want als ik een ding vind wat ze absoluut heeft dan is het wel een goed karakter met een duidelijke persoonlijkheid. Ze kan heel goed voor haar zelf zorgen en dat vind ik geweldig om te zien. Ze is een sterke vrouw. Als je kijkt naar haar verleden snap ik bepaalde keuzes ook die zijn gemaakt door Sarah J Maas, ze moest snel volwassen worden en dat lees je terug. Naar mijn mening heeft Maas een goed vrouwelijk karakter neergezet.

Sarah J Maas
Wat kan deze vrouw schrijven. Ik vind haar schrijfstijl geweldig. Ze kan personages zo goed beschrijven en uitleggen dat het lijkt alsof je ze zelf kent, en ze in het echte leven bij je zijn. Door deze manier van schrijven krijg je een goede band met de personages. Maar ook door de schrijfstijl leer je de personages echt goed kennen en hun omgeving daarbij. Een van Maas haar krachten is het omschrijven van landschappen en karakters. Dit maakt haar boeken dan ook sterk omdat je, je heel erg kan inleven. Zo zie je de dingen ook voor je als je ze leest. Dit is heel knap om neer te kunnen zetten en Maas heeft het weer gedaan.

Deel 3?
Na het spannende einde van dit deel, wil ik toch wel graag verder lezen in deel 3 om te kijken wat voor vorderingen er komen en hoe dit verhaal zich gaat ontwikkelen. Deel 2 heeft mij absoluut heel nieuwsgierig gemaakt.

Mijn waardering word dan ook * 3 van de 5 sterren * het was een goed boek, ik heb er van genoten!