Zoeken in deze blog

maandag 29 maart 2021

Cover up Monday #1

 Cover up Monday 

Ja mensen het is weer tijd voor een nieuwe blog. Cover up Monday word een wekelijks item hier. Maar wat kan je daar dan van verwachten? Nou zoals de titel al zegt laat ik jullie elke week kennis maken met 1 van mijn favoriete covers uit mijn collectie. Want zeg nou zelf sommige covers zijn gewoon werkelijke plaatjes! En wat kan ik ervan genieten om door mijn boekenkast te gaan en al die pareltjes te mogen vasthouden, opzoek naar de mooiste covers. 

Deze keer hoefde ik niet lang na te denken. Vorige maand las ik namelijk mee in een blog tour van Hamley Books voor het allernieuwste boek van Rani de Vadder, genaamd Draco. Een jeugdboek met een prachtig verhaal over vriendschap en je angsten overwinnen. Maar waarom nu juist dit boek? Nou er ging een discussie rond op Instagram met de vraag of de draak nu rood of paars was. Dit intrigeerde mij om het boek nog eens op te pakken en eens goed te gaan kijken. Ik zie er vooral een prachtige cover in. De details zijn fenomenaal. 

Wat mij gelijk trekt is de details in het meisje Rowan. Ze is zo goed getekend en afgebeeld dat je, terwijl je het verhaal leest, haar in je gedachten hebt en het ook echt voor je ziet. Daarnaast is de draak ook zo afgebeeld dat het gelijk duidelijk is wat voor soort draak het is. De vriendschap en liefde spat van het beeld af en dat maakt dat het een bijzondere cover is, omdat hij zo voor zichzelf spreekt. Wat het hem voor mij het meeste doet is dat de cover zo prachtig mooi bij het verhaal past, dat zorgt ervoor dat de schrijfstijl gelijk beeldender is. Complimenten voor de cover en hoe die is vormgegeven. 
Dat was hem dan mensen, tot de volgende keer! 
Groetjes Danique 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten