Zoeken in deze blog

vrijdag 20 november 2020

Recensie // Kerst op het eiland Skye

Kerst op het eiland Skye 

 Wat zou jij ervoor over hebben om met kerst bij degene te zijn van wie je houdt? Het eiland Skye is een plek vol magie, met name rond de kersttijd, en er is geen plek op aarde waar Zac Fallon liever de kerstdagen zou doorbrengen. Maar hoewel Zac alles heeft wat zijn hart begeert op het eiland, is er toch een iemand die mist, en dat is Ivy McFarlane. Ivy werkte ooit met Zac samen, maar sloeg haar vleugels uit en verhuisde naar Glastonbury. Sindsdien mist hij haar ontzettend. Nu is het bijna kerst en Zac realiseert zich dat Ivy een gat in zijn leven heeft achtergelaten dat hij niet kan verdragen. En dus gaat hij op pad om Ivy op tijd naar Skye te halen om samen kerst te vieren, maar zal het hem lukken voor Kerstmis terug te zijn... en zal Ivy hem wel willen vergezellen?

Personages:

Wat mij gelijk opviel was dat de personages niet altijd even goed zijn uitgewerkt. Je springt gelijk in het verhaal waardoor je geen achtergrond informatie hebt en niet weet hoe Zac en Ivy op Skye zijn gekomen en wat hun verleden is. Dit vond ik jammer, ik had graag meer geweten over deze twee hoofdpersonages zodat je een betere connectie kan aangaan met hun. Als ik kijk naar Zac voelde ik daar niet zo heel veel bij. Hij was voor mij niet heel bijzonder, maar juist een beetje vreemd. Hij gaat niet graag van het eiland af, maar waarom niet, wat zit daarachter?


 Dit wordt helaas niet genoemd en daardoor weet je de achtergrond niet. Dit is jammer want voor de rest was Zac een sympathieke man, die weet wat hij wilt en grenzen wil verleggen om daar te komen. Ivy is een zelfstandige vrouw die gaat verhuizen om haar dromen waar te kunnen maken. Een beeld dat ik van Ivy heb is hardwerkend en geen opgever. Dit was een prettige combinatie. Wanneer de twee samen komen begint het ongemakkelijke en dit past bij de personages, het past bij de emoties. Al met al fijne personages maar te weinig informatie vooraf waardoor je geen connectie kan aangaan met ze.

Het verhaal:

Zoals ik al eerder noemde, spring je gelijk in het verhaal. Dit was niet altijd even fijn, je mist gewoon echt de inleiding. De kern zelf was prima, je las er vlot doorheen. Een minpuntje was wel dat je soms niet wist waar je was in het verhaal, dus in welk dorpje en bij wie. Hierdoor was de kern minder sterk dan gedacht. Het feelgood gevoel spat er wel vanaf. Ik merkte dat ik op een gegeven moment het boekje niet meer weg kon leggen en wel wou weten hoe dit zou eindigen. Het einde was dan ook geen verassing zoals meestal met een feelgood, maar wel heel mooi om te lezen. Het sloot wel goed af en je had aan het eind van dit verhaal ook niet het idee dat er dingen misten of dat er vragen onbeantwoord blijven. Dat is wel een ding wat erg prettig was. 

De schrijfstijl:

Die was erg vlot, je las er zo doorheen. Het boek is niet heel dik ( 139 pagina's ) maar dit kan soms ook als negatief worden ervaren. Hier was dat niet het geval het las lekker vlot. Doordat het niet zoveel pagina's heeft is denk ik ook de reden dat je geen mooie introductie hebt van de personages. De schrijfstijl zelf was leuk om te lezen maar was verder niet heel bijzonder voor mij. Het sprong er niet uit, of had dingen die ik nog niet eerder had gezien. 

Waardering:

Het was een mooie feelgood die erg past bij de kerst. De cover alleen al is prachtig en brengt je gelijk in de stemming. Maar tel daar bij op dat ik niet kon binden met de personages en dat ik soms niet wist waar in het verhaal we zaten moet ik het toch 3 sterren geven. 

Dutch venture publishing heel erg bedankt voor dit recensie exemplaar! 

Wil je weten wat anderen vonden van dit boek? Kijk dan ook even bij mijn medebloggers die je hieronder terugvindt. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten