Zoeken in deze blog

maandag 17 augustus 2020

Boek recensie 30 dagen om te falen

30 dagen om te falen

Wanneer engel Muriël een gevallen engel uit de Hel bevrijdt, wordt ze door God tijdelijk naar de Aarde verbannen. Ze krijgt dertig dagen de tijd om hem op te sporen, anders is er geen plek meer voor haar in de Hemel. Haar aardse buurman Chad maakt het Muriël niet gemakkelijk om zich te focussen op deze missie. Zijn knappe looks en sexy lichaam roepen gevoelens in Muriël op. Emoties die haar vreemd zijn en in de war brengen. Na dagen van speuren is Muriël niets opgeschoten en ziet ze geen andere keuze dan de hulp van Chad te accepteren. Doet Muriël er goed aan haar lot in zijn handen te leggen?

Prijs; 17,99
Auteur; Anita Henriët
Uitgever; Gordijn Publishing 
Genre; New adult, Romantiek, Fantasy
Bladzijdes; 250 
Taal; Nederlands 


Personages;
Dit vind is een moeilijke. Muriël vond ik erg leuk en Chad ook, maar ze waren er zomaar zonder introductie. Ik had het idee dat het verhaal zo ergens begon en er een paar personages in werden gegooid en dat zijn dan de hoofdpersonen. De ontwikkeling die zowel Chad als Muriël meemaken vond ik wel erg goed uitgewerkt. Ze zijn op het einde hele andere personen dan in het begin en dat vond ik fijn want eigenlijk die laatste paar bladzijdes konden ze me echt boeien met zijn tweeën. Het minste aan personages is God zelf. Dit komt voor mij toedoen iets te vaak aan bod in het verhaal en dat vond ik jammer want dat had van mij veel minder gemogen en dan was de essentie naar mijn mening nog steeds hetzelfde gebleven. De bij personages vond ik zelf te weinig uitgewerkt waardoor ik ze niet goed genoeg kon leren kennen om echt een band aan te gaan. Voor de rest waren het prima personages. 

Het verhaal;
Het verhaal zelf is heel uniek. Ik had nog nooit zoiets gelezen en dat is wat mij aansprak en uiteindelijk de doorslag gaf om het boek te kopen. Ik ben nog steeds van mening dat het een uniek verhaal is maar ik moest er heel er in komen. Wanneer ik de flaptekst lees komt die heel erg overeen met het boek zelf, maar eigenlijk vat de achterkant het verhaal al samen en dat is jammer want verassingen komen er dan niet meer. Het begin vond ik zelf moeilijk in te komen omdat ik het idee had dat het zo opeens begon, het midden stuk zelf was prima en boeiend maar niet spectaculair. Het einde vond ik het mooiste deel van het verhaal omdat alles op zijn plek valt en de persoonlijke ontwikkelingen goed naar boven komen. 

Een leuk detail van dit boek zijn de hoofdstukken zelf, die worden namelijk uitgedrukt in het aantal dagen dat Muriël op aarde is. Zo kan je goed bij houden hoeveel dagen ze nog heeft en word de ontknoping ook wat spannender omdat je weet dat het bijna tijd is. Een erg leuk detail. 

De schrijfstijl;
Ook hier moest ik heel erg aan wennen. Het was heel direct en dat is iets wat ik meestal niet lees. Buiten dat om was het wel vlot en fijn geschreven waardoor het niet langdradig werd. Het jammere wel is dat er veel spelfouten in zaten of zinnen die niet klopten en dat was niet nodig geweest. Voor de rest is het prima geschreven een mooie vloeiende stijl als je de fouten wegdenkt. De stijl zelf past wel bij het Genre New Adult het is niet te netjes maar ook niet gelijk te erotisch dus dit was erg fijn. 

Waardering; 
Hier heb ik even over na moeten denken. Het verhaal vond ik origineel waardoor ik het 3 sterren zou willen geven maar de uitwerking daarentegen was weer met minder. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen dat originaliteit sterker weegt omdat we al zoveel van het zelfde hebben. Daarom word het * 3 van de 5 * sterren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten